Bromtoon

N.N.2 / 1 reactie

Vraag

Naar aanleiding van koorts, veel pijn en een ontsteking heb ik op advies van een 'derde' (uit de zorgverlening) best veel paracetamol geslikt op een dag. Nu heb ik daar, naar mijn eigen mening, een bromtoon in mijn oor/hoofd aan over gehouden. Heel even heb ik ook wat slechter gehoord, maar dat is overgegaan, alleen de bromtoon is gebleven. Is het mogelijk dat zoiets ontstaat na veel paracetamol en bestaat de kans dat het spontaan nog weer overgaat of is er nog iets aan te doen? Het beheerst niet mijn dagelijkse doen en laten, noch beïnvloedt het mijn nachtrust, maar vervelend is het wel. Als het wel daardoor komt, vind ik het knap dom van mezelf, daar ik het dus zelf had kunnen voorkomen...

Antwoord

Een bromtoon door paracetamol gebruik behoort niet tot de bekende bijwerkingen van paracetamol. Bij koorts, ontsteking of pijn mag gerust vier maal per dag, twee tabletten paracetamol van 500 mg ingenomen worden. De kans dat de bromtoon door paracetamol veroorzaakt lijkt daarmee erg klein.

Lees meer artikelen over:

geluidparacetamol
1 reactie
drj
Wat is "best veel"?
Was het werkelijk paracetamol en niets anders?
Wat voor klachten had de vraagsteller (waar pijn en ontsteking)?
Heeft de vraagsteller ook andere medicamenten, m.n . Antibiotica gebruikt?

Dat zijn enige van de vragen die hier opnomen.
Dit lijkt me typisch een klacht voor de huisarts. Hij kan dan achtergrondvragen stellen en heeft informatie over eventuele andere ziektes.