Beroeping kenbaar maken

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Hoe lang van te voren moet de kerkenraad de naam van een te beroepen predikant kenbaar maken aan de gemeente?

Antwoord

De kerkorde noemt hiervoor geen termijn. Als er gestemd moet worden op een gemeentevergadering kan de kerkenraad ervoor kiezen de naam van de te beroepen predikant dan pas bekend te maken. Maar het lijkt me verstandiger om dat wat eerder te doen. De stemgerechtigde leden dienen tijdig voor die vergadering te worden uitgenodigd. Ook hiervoor geeft de kerkorde geen termijn, maar een week van te voren is wel het minimum. De kerkenraad kan in een plaatselijke regeling e.e.a. nader uitwerken.

Met vriendelijke groeten,
Ds. W. C. Meeuse

Tags in dit artikel:

beroepingswerkkerkenraadkerkorde