Filter voor smartphone

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

We weten allemaal dat de wereld van de smartphone niet meer is te stuiten. Waarom duurt het dan zo lang eer dat er een filter is waar we met de smartphone gebruik van kunnen maken? We zijn allemaal ons ervan bewust dat een filter van zeer groot belang is. Kan dit dan geen prioriteit krijgen? Mogelijk dat de kosten hiervoor een dilemma vormen. Ik zou hier graag voor betalen en ik denk dat er velen met mij er zo over denken.

Antwoord

Kliksafe is al geruime tijd bezig met onderzoek naar de mogelijkheden voor filters voor smartphones en tablets. Technisch is dit een stuk ingewikkelder dan een filter voor vaste verbindingen zoals Kliksafe die nu al levert. Dat komt doordat het filter op de apparaten moet worden geïnstalleerd en die apparaten bevinden zich ook nog eens op heel veel verschillende netwerken. We hebben zo veel minder grip op het dataverkeer en dat maakt het goed kunnen filteren lastig. Kliksafe wil het graag goed doen. Klanten vertrouwen daarop.

Vorig jaar hebben we besloten om een Kliksafe filter app te gaan ontwikkelen. Inmiddels zijn we zo ver dat de eerste prototypes beschikbaar zijn. We verwachten dat begin tweede kwartaal van dit jaar deze filter app op de markt komt.

Met vriendelijke groet,
Kliksafe B.V.,
Bert Jan Peters,
Algemeen directeur

Lees meer artikelen over:

internetsmartphone
2 reacties
11_10
Er zijn al diverse filters aanwezig. Een van deze is K9 web protection. Werkt prima op je smartphone.
refoweb
Reactie via mail ontvangen:

<i>Kijk bijv. eens naar Funamo 2.0. (www.funamo.com) Die heeft een gefilterde webrowser als app en een bijbehorende app die wachtwoorden op de instellingen zet zodat je alleen met wachtwoord de app kan deinstalleren. Deze app blokkeert vervolgens alle ongefilterde internet browsers.</i>