Vriend minder slim

C. M. Chr. Rots - de Weger / 6 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over mijn verkering. Sinds ongeveer een jaar heb ik verkering maar ik heb het idee dat ik maar niet dichterbij kom bij mijn vriend. Ik voel mij niet steeds meer verbonden met hem (geestelijk/emotioneel). We proberen wel veel samen te praten. Van mezelf ben ik rustig. Meestal heb ik geen zin in een diep gesprek met hem en ga dan veel liever knuffelen dan praten. Het is verder echt een hele lieve leuke jongen. Waar kan dit door komen? Kan het ermee te maken hebben dat ik vind dat hij soms wat minder slim is? Of kan dit ook aan mij liggen, dat ik dit bij een andere jongen even goed zou hebben?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een jaar verkering... Tja, in die tijd groei je óf dichter naar elkaar toe óf je komt tot de ontdekking dat er geen toekomst in de relatie zit. Vraag jezelf af wat je van een relatie, een vriend, in het algemeen verwacht. Vraag je ook af wat je van déze jongen verwacht. Het kan handig zijn om de antwoorden op deze vragen gewoon eens voor jezelf op te schrijven. Waar moet een vriend volgens jou aan voldoen wil er ‘toekomst’ inzitten? Wellicht vind je zo een antwoord op je vragen!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

communicatie
6 reacties
Daniel
Mijn vrouw heeft geen mbo, ze kan wel goed koken, het huis is altijd schoon en we lachen wat af.
We praten over de toestanden in de wereld, over alles.

' Meestal heb ik geen zin in een diep gesprek met hem en ga dan veel liever knuffelen dan praten. Het is verder echt een hele lieve leuke jongen. Waar kan dit door komen? Kan het ermee te maken hebben dat ik vind dat hij soms wat minder slim is? Of kan dit ook aan mij liggen'?

Een diep gesprek gaat ook wel ver, als mens wil je dat niet, wat heb je aan een diep gesprek?
Zeker met iemand die minder slim is.
Daniel
Mijn vrouw is niet zo slim, ik ben veel slimmer, zo slim zie je ze weinig.
Mijn vrouw heeft wel gevoel voor humor, we maken nooit ruzie wie de domste is, zij weet het en kijk liefdevol naar me op.
Als domme man hou ik zo veel van mijn vrouw, en ik kan alleen maar liefdevol naar haar kijken, wat een domme vraag.
AHHK76
Mis je zijn intelligente inbreng tijdens het gesprek? Dan heeft het inderdaad daarmee te maken...
Heb je zelf gewoon geen zin in praten, moeilijke onderwerpen, dan ligt het aan jou.
Is het half om half? Dan is het beide.
Knuffelen is geen oplossing, lijkt mij!
Steeds minder verbonden? Dan actief verbinding zoeken of uitmaken...
Wijsheid en daadkrachtigheid toegewenst!
Ineke
@ Daniël het lijkt me dat je een leuk leven hebt! Zit vaak te grijnzen om je reactie's ....
mieptruus
Nee, het is geen domme vraag! Er komt een tijd dat je meer wilt dan alleen knuffelen. Behoefte aan een fijn/ goed gesprek op gelijk niveau.
zingen
ook met domme mensen kun je een goed gesprek voeren. Mijn vriend is ook niet slim, kan niet leren moeite met lezen en schrijven.
wat is belangrijk? als ze maar willen werken.
soms duurt het wat langer om een diep gaand gesprek te krijgen.
je moet er soms ook tijd voor maken, zoek voor jullie zelf iets ontspannends zo dat je in die tijd een diep gesprek plant.
wij hebben ook niet veel diep gaan gesprekken dit komt omdat wij weinig samen zijn.
wij zoeken de momenten. zo lopen wij bewust vaak uit de kerk naar huis en hebben we dan juist een goed gesprek, lopen werkt voor ons ontspannend, weten we zeker dat we niet gestoord worden en kun je en samen zijn en ene rustig gesprek voeren. sterkte