Belemmering voor kennismaking

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Iemand vraagt mij of ik met hem verder wil kennismaken (met het oog op een relatie in toekomst). Deze persoon heeft een best wel problematisch thuis met gescheiden ouders. Ik voel absoluut niets voor hem. Maar goed, wat niet is kan wel komen... Maar voel me ook wel belemmerd door zijn problematisch thuis en ook de problemen die hij zelf heeft. Wat kan ik het beste doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bij zo’n vraag ben ik altijd benieuwd naar hetgeen u nu gedaan hebt in de tijd die er ligt tussen úw vraag en míjn antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat u de bewuste jongeman hebt gezegd: “eerst wachten op een advies.”

Kennismaken kan geen kwaad, lijkt me. Wellicht moet u dan na verloop van tijd enige vooroordelen overboord gooien. En wanneer u uw vragen blijft houden, is het antwoord duidelijk: dan zit een relatie-voor-de-toekomst niet in!

Sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

kennismaken