Persoonlijk betrokken bij vraag

Ds. J. Westerink / Geen reacties

Vraag

Geachte dominee Westerink, hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vraag over het Avondmaal. Graag zou ik aan u willen vragen wat u precies bedoelt met de laatste alinea (want ik begrijp het helaas niet) bij nummer 4 met de vraag: "Dat laatste brengt me tot een wedervraag. Hebben jouw vragen te maken met drempels die je zelf ervaart, of verraden ze iets anders?" Misschien kunt en wilt u mij hiermee helpen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Met mijn vraag aan het einde van de beantwoording van jouw vragen bedoel ik niets anders dan wat er staat. Om het nog wat te verduidelijken: ik wilde graag weten hoe jij persoonlijk bij deze vragen betrokken bent. Niet uit nieuwsgierigheid of zo, maar om te zien of ik je mogelijk nog iets verder helpen kon met vragen rond het Avondmaal. Met andere woorden: in hoeverre gaat het bij jouw vragen om zaken waar jij persoonlijk moeite mee hebt en die jou persoonlijk in de weg staan om deel te nemen aan het Heilig Avondmaal van de Heere?

Kan ik je op die manier verder van dienst zijn, dan ben ik daartoe graag bereid.

Hartelijke groet,
Ds. J. Westerink