Ring om als je getrouwd bent

Ds. R. Kok / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraagje over het huwelijk. Moet je altijd je ring om hebben als je getrouwd bent? We zijn nu drie jaar getrouwd, maar mijn man heeft hem bijna nooit om. Dat vind ik echt jammer. Weet u hier een antwoord op?

Antwoord

Een ring is een symbool van de trouw die je elkaar beloofd hebt. Als het goed is, draag je de trouwring dan ook graag. Er kunnen echter redenen zijn op bepaalde momenten geen ring om te hebben in verband met het werk dat je doet, bijvoorbeeld in de gezondheidszorg, of wanneer je allergisch bent voor een bepaalde stof en de ring huidirritatie veroorzaakt. Dat zijn begrijpelijke redenen.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat de ring niet gedragen wordt omdat iemand liever de indruk wil geven niet getrouwd te zijn...  Mijn antwoord is concreet: vraag je man eens, waarom hij de ring nauwelijks draagt.

Ds. R. Kok

Lees meer artikelen over:

huwelijk