Seksuele voorlichting aan kinderen

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Op welke leeftijd kun je, je kinderen het beste seksuele voorlichting geven?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Geachte vragensteller,

Om puur op je antwoord te reageren: dat is het beste als ze er aan toe zijn. Daarvoor moet je je kind goed kennen. En je moet oppassen dat je er op tijd mee begint. Als je er aan begint als ze het van anderen gehoord hebben, ben je te laat. In de vertrouwelijke, veilige sfeer van thuis past dit onderwerp beter dan op straat.

Mijn ervaring is dat je er het best aan kunt beginnen als ze nog op de basisschool zitten. In onze situatie besprak ik het met onze jongens en mijn vrouw met onze meisjes. Dat ging heel goed. We gebruikten daar ook een boekje bij. Je kunt dat samen (om de beurt) lezen. Wij deden dan een hoofdstukje per keer. Daar kun je dan ook goed over napraten. En met één kind tegelijk. Wij gebruikten het boekje van mevr. Witvliet, maar er zijn er genoeg op de markt.

Heel veel fijne uurtjes gewenst. Deze mooie bloem uit het paradijs moet met veel zorgvuldigheid, gepaste openheid en gevoel voor schoonheid geopend worden. Als kinderen dat in de bedding van het gezin meekrijgen, bewaart dat middelijkerwijs voor veel ongepaste en schuine praatjes.

Gods Zegen gewenst.

Groetjes,
J. M. Strijbis

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Docent(opleider) Driestar Hogeschool

Tags in dit artikel:

opvoeding