Zondeval voorkomen

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

In de Bijbel staat dat God machtiger dan de duivel is. Had God dan niet kunnen voorkomen dat de duivel Eva ging verleiden?

Antwoord

3 reacties
juni
alles had voorkomen kunnen worden...

maar t,is eeuwige verkiezende Liefde dat er nog een volk zalig kan/zal worden!

en als we verloren gaan,zal Hij alle eer krijgen.
We zijn goed geschapen.

dus...altijd eigen schuld!

Hoe kan een mens toch antwoord geven op God raadbesluit?

alles gaat toch om Gods eer?

k,wens dat vragensteller zelf antwoord mag krijgen,waarom God het niet voorkomen heeft!
vlokje
Waarom voorkwam God niet dat de duivel duivel werd? Waarom zette God expres die boom neer?
Waarom, waarom...
Het lijkt er waarachtig op dat God met het creëren van de mogelijkheid van de zondeval een extra toegevoegde waarde aan de schepping heeft gegeven, wat we nu gewoon nog niet kunnen begrijpen.
God zou geen God meer zijn als Hij geen onbegrijpelijke dingen meer zou doen.
Het zou me niet verbazen als God straks in de eeuwigheid een nieuwe verrassing voor mensen heeft, misschien komt er wel een nog volmaakter plan, om alle mensen alsnog te redden. Zou kunnen toch? God is onbegrijpelijk, Hij spreekt en het is er. Ik hoop het van harte, maar wie durft dit ook te hopen?

Krijgt God de eer als we verloren gaan... juni, ik heb het daar zo moeilijk mee. In het gewone dagelijkse leven gruwen we ervan als anderen lijden. Er is geen eer in te bespeuren. Is God van een andere orde dan humane mensen, om er een bepaald soort behagen in te kunnen 'scheppen' (:-)) zijn eigen schepping zo te vernederen.
Ik geniet niet als ik mijn kinderen straf, maar ik ben dan ook God niet.
juni
vlokje@ de Heere is goed voor een slecht mens.

De mensen maken er toch zelf een puinhoop van?
doet de Heere toch niet?
in zonde ontvangen en geboren,herken je toch je eigen natuur in de kinderen?lijkt mij.
dan heb je hen toch extra lief,het is hun schuld toch niet?dat ze zo ondeugend zijn....soms

Als Hij in het recht zou treden...
als de Heere mij niet onderworpen maakt aan Zijn wil,ben ik de grootste vijand van Genade.

vijandig zijn is mn grootste strijd in t, leven.en dat voor mij,die meende met dit doen en dat laten,lief zijn zo goed mogelijk voor je naaste,
en van alles narigheid die er is God de schuld geven....hoe oneerlijk toch