Onbekeerd geen kinderen

Kand. G.A. van Ginkel / 5 reacties

Vraag

Ik vind dat iemand die onbekeerd is geen kinderen mag krijgen, want hoe kun je ze opvoeden? Een blinde kan geen blinde leiden, dat komt niet goed. Dus moet je dan wachten met trouwen of voorbehoedmiddelen gaan nemen. Ik denk dat u gaat zeggen: "Bekeer je en geloof." Dat is natuurlijk het goede antwoord, maar als dat niet lukt dan? Ik vind dus ook bekering en geloof het belangrijkste, maar mijn vraag is nu het andere.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Iemand die onbekeerd is heeft dringend een kind nodig. Het Kind, Christus Jezus. Niemand heeft het recht om onbekeerd te zijn of te blijven! God heeft het volste recht op ons leven. God heeft er recht op dat we met Hem getrouwd zijn en vruchtdragend leven. Dat wil je, geloof ik, van harte onderschrijven, maar het neemt je probleem niet weg. Integendeel. Hoe kan ik kinderen opvoeden tot eer van God, als ik zelf Die God niet ken en niet van harte liefheb? Moet ik dan maar niet trouwen? Of moet ik als ik getrouwd ben proberen te voorkomen dat er kinderen worden geboren?

Als God je een relatie geeft en het verlangen om te trouwen bij beiden mag leven; doe het, bekeerd of onbekeerd, biddend om Gods zegen! Ben je getrouwd dan behoort de lichamelijke gemeenschap wezenlijk tot de huwelijkse staat. Het is geen bijbelse gedachtengang om met onnatuurlijke middelen een zwangerschap te voorkomen, of dat althans te pogen.

Mocht er een kleine geboren worden dan weet je je allereerst door God begenadigd. Wat een geschenk! Vervolgens weet je je begenadigd met een geweldige opgave! Dit kind op te voeden in de vreze des HEEREN en tot de vreze des HEEREN. Wie is tot deze dingen bekwaam. Ik niet! Zo waarlijk helpe ons God Almachtig!!! Hetzij dat je eet, hetzij dat je drinkt, hetzij dat je iets anders doet, doe het alles tot eer van God.

In de trant van jouw redenering start je vandaag met niet meer te eten en niet meer te drinken. Want je kunt het toch niet tot eer van God. Zou God dat bedoelen?

Eet, drink, trouw en krijg je kinderen. Zoek de HEERE en leef!

Kand. G. van Ginkel

Kand. G.A. van Ginkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Maartensdijk
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Pastoraal werk te Veen, Wijk (bij Heusden) en Groenekan.

5 reacties
Antoinette
Haha ik moet een beetje grijnzen om de uitspraak van Kandidaat van Ginkel.
"zoek de HEERE en leef!
Een jaar of 3 geleden kreeg ik die uitspraak ook naar mijn hoofd van een hersteld hervormde Dominee die ik plots tegenkwam in mijn werk, ik was toen zoekende naar God.
Een meid recht uit "de wereld"werkelijk waar je weet je niet wat je overkomt als je zoiets naar je hoofd krijgt als je met geen God of Gebod bent opgevoed.

Gelukkig maar dat de HEERE zichzelf aan mij getoond heeft hé?

zegen en groet!
Cloudsadmirer
Ik vind het een erg waardevol antwoord voor de vraagsteller. Het is 100% waarheid wat deze kandidaad zegt. Erg mooi!
jslabbekoorn
Waarom moet jij, Antoinette, grijnzen om dit antwoord?
Het is een voluit BIJBELS antwoord! God roept daar toe op, wie je ook bent!
Lees Amos 5 maar eens. Daar kom je het drie keer tegen; en dat gold het afgodische 'wereldse' Israël. Het verbondsvolk in zijn totaal! Hoe zwaar ze ook hadden gezondigd. Toch komt God met dit 'Klaaglied' in Amos 5, om hen te bewegen terug te keren tot Hem. En dat doet Hij nog!

Waarom? Omdat Gods weg is: Zich te tonen aan hen, die Hem zoeken! Spr. 8:17. En: Hij werkt het willen en werken (zoeken) Zelf! (Fil. 2:12,13)
Zo dat die zoekers leren het geheim: 'Ik ben gevonden van degenen die naar Mij niet zochten' (Jes. 65:1,2).
aldely
Roep Mij aan in de dag der benauwdheid Ik zal u er uit helpen en gij zult Mij eren!!!!!!!!!!!!!!!
Alphonsus
Aan Adam en Eva heeft God de opdracht gegeven zich te vermenigvuldigen en de aarde te bevolken. Deze opdracht is niet ingetrokken na de zondeval in het Paradijs.
En die vermenigvuldiging heeft de mens in zijn algemeenheid dan ook gedaan. Ongeveer 7 miljard mensen momenteel.

Aan Adam en Eva is nooit gezegd voorwaardelijk gemeenschap te hebben op grond van het feit dat zij hun kinderen alleen maar in de kennis en de werken van God zouden moeten opvoeden. De geschiedenis van Kain en Abel is hier een duidelijk voorbeeld van.
De geboorte van de Messias zou ook niet mogelijk geweest zijn als Maria maar niet geboren zou zijn omdat er in haar familie ongelovigen en hoeren hebben geleefd.