De depressieve kant op

P.M.G.P. Bos / Geen reacties

Vraag

Ik loop tegen steeds meer dingen aan. Vooral op sociaal gebied. Op dit moment zie ik het behoorlijk negatief in en ik heb geen idee wat ik verder met mijn leven wil gaan doen. Het is een beetje beknopt, maar heeft u tips? Ik merk dat ik de depressieve kant op ga. Niemand weet wat er in me omgaat; ik vertel het ook niet. Ik durf het er niet over te hebben omdat ik heel moeilijk over mijn problemen praten kan. Wat moet ik doen?!?

Antwoord

Dat is met deze informatie wel erg lastig. Vragen die bij mij rijzen zijn: heb je dit vaker gehad en wat deed je toen en was dat helpend? Wat heb je er nu tegen gedaan of wat zou je kunnen doen? Fysieke ontspanning kan heel helpend zijn. Eigenlijk is meer informatie nodig om een helder advies te kunnen geven. Hulp zoeken zou zeker ook een optie kunnen zijn.

P. M. G. P. Bos