"Het Leven" lezen

Ds. D. van der Zwaag / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over een boek wat mij erg interessant lijkt. Ik weet echter niet zeker of het een boek is met betrouwbare informatie en of het dus verantwoord is om te lezen. Het boek heet "Het Leven" en is afgeleid van "Het Boek". Graag zou ik horen of het verstandig is om te lezen of niet.

Antwoord

Helaas ken ik het boek met de titel "Het Leven" niet. Je schrijft dat het afgeleid is van "Het Boek". Daar maak ik uit op dat het om een zogenaamde parafrase gaat van de Bijbel. Dat houdt in dat de bijbelteksten niet letterlijk zijn vertaald, maar dat geprobeerd is de bedoeling daarvan weer te geven. Zulke boeken kun je wel naast de Bijbel lezen, maar het is beter om dat niet in plaats daarvan te doen. Gebruik deze als een soort verklaring, nadat je de Bijbel zelf hebt onderzocht. Het gaat erom dat we eerst luisteren naar wat God zegt en daarna proberen dat te verstaan.

Fijn dat je je in de Bijbel wilt verdiepen. Van harte Gods zegen daarbij toegewenst!

Lees meer artikelen over:

bijbelvertalingen