Regenboog

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Laatst zag ik weer een prachtige regenboog en ik zat een tijdje ernaar te kijken en moest denken aan het verbond dat Hij met Abraham sloot. En ik dacht bij mezelf, zou God er ook aan denken op het moment dat de regenboog schijnt?

Antwoord

“God zal Zijn waarheid nimmer krenken, Maar eeuwig Zijn verbond gedenken..” (Ps. 105). Zie ook:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15501

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/11957

1 reactie
vlokje
God sloot het verbond niet met Abraham, maar met Noach... maar dat terzijde.

Misschien denken we vaak te menselijk over de bijbelse God.
Als je de bijbel gelooft geloof je dat God almachtig, alwetend, alomtegenwoordig is en dan denkt die God áltijd óveral aan. Het is dan niet de vraag of Hij er op dat moment aan denkt, Hij doet dat onophoudelijk. De regenboog is er dan alleen om ons te helpen herinneren, niet Zichzelf.

Als je het verhaal niet kent, of niet gelooft, zul je bij de regenboog geen speciale gedachtes hebben, maar dat is weer een andere zaak.