Relatie met niet-christen

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik heb iemand ontmoet die geen christen is. Hij is echt een toffe gast en als ik niet overtuigd christen was, zou ik zeker al een relatie met hem hebben. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen! Hij zelf zegt dat hij in alle religies gelooft en het is totaal geen probleem dat ik christen ben. Ikzelf ben overtuigd christen en ik zou niks willen doen wat God niet wil dat ik doe. Als Hij zegt dat ik het niet moet doen, doe ik het niet. Maar ik weet niet goed wat de Bijbel erover zegt. En ik probeer het aan God te vragen, maar zoiets vind ik vrij lastig. En als ik denk dat Hij ja zegt dat het mag, is het dan in strijd met de Bijbel? Want er staat ook ergens dat God met dingen die Hij zegt nooit tegen de Bijbel in zal gaan. Help me alstublieft! Ik weet het niet.

Antwoord

5 reacties
Deva
Een relatie met een niet-gelovige aangaan is geen optie! In een eventueel huwelijk ontbreekt het meest wezenlijke en dat is de geestelijke gemeenschap en de diepe overtuiging van het liefhebben van de Heere. Hoe moeilijk het ook is ga er niet mee verder. Maak het voor jezelf ook niet moeilijk en zet er nú een punt achter. Weet voor jezelf: ik wil de Heere dienen en geen juk aantrekken met een ongelovige, dat past niet bij elkaar. Er moet een geestelijke twee-eenheid zijn. Dat wijst erop dat het huwelijk veel meer is dan een lichamelijke eenwording.

Misschien denk je dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Dat klopt. Uit eigen ervaring weet ik dat het moeilijk is. Maar God moet aan zijn eer komen en hém moet je volgen. Leg je strijd bij Hem neer dan wil hij je ook hierin de weg wijzen. Bid ook vooral voor de jongen waar het in deze kwestie om draait. God wil ook zijn Vader zijn!
emaildfj1atgmailpuntcom
Wat denk je over de volgende teksten:
2 Kor. 6: 14-18
1 Kor 5: 11
1 Kor. 7: 39 einde van het vers
Eventueel Deut. 13: 6-11 Is dat niet een gevaar?
Reactie: emaildfj1@gmail.com
vlokje
Haal je geen moeilijkheden op je hals. Met zn tweetjes zou je nog kunnen schipperen, maar wat denk je: hoe ga je ooit eventuele kinderen opvoeden... Een niet christen wordt niet zomaar een christen in hart en nieren, dat zijn uitzonderingen.
Daniel
@vlokje je hebt gelijk. Een christen wordt makkelijker een niet christen dan omgekeerd.
Bij een christen staat God altijd op de eerste plaats, bij niet christenen zijn dat de kinderen en echtgeno(te)ot.
Een heiden kan in veel gevallen met het laatste nog wel leven, maar bij heidenen gaan de kinderen altijd voor.
Maar ja, die mensen moeten het paradijs op aarde zien te bereiken, wij hebben gelukkig de hemel.
Al zit alles tegen dan is er voor ons God of vindt je dat naïef gedacht?
Soms slaat de twijfel toe, dan ontmoet ik niet christenen die wel gelukkig lijken, dat kan toch niet?
Spatie
Je bent gewoon verliefd meid!
Nu wil je eigenlijk graag horen dat God her goed vindt.
Je weet zelf best het antwoord op deze vraag.