Woord-openbaring

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan iemand van de Ger. Gem. Zondag werd er bij ons in de preek gezegd dat een woord-openbaring nog geen persoons-openbaring is! Kunt u daar misschien een duidelijke uitleg van geven? Wat is het verschil?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

3 reacties
MUS
En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid. (Johannes 1:14)
Hoezo geloofsonzekerheid...
sydneylover
Lees nog eens het prachtige antwoord van ds. Vergunst in de URL.

Helaas is de vraag een van de voorbeelden van een dogmatisch rookgordijn dat door een flinke groep dominees in de Gergem tegenwoordig wordt opgetrokken..
Daniel
@MUS......is jouw naam verbonden met:

Zelfs vindt de mus een huis, o HEER,
De zwaluw legt haar jongskens neer
In 't kunstig nest bij Uw altaren,
Bij U, mijn Koning en mijn God,
Verwacht mijn ziel een heilrijk lot;
Geduchte HEER der legerscharen,
Welzalig hij, die bij U woont,
Gestaâg U prijst en eerbied toont.

Maar ik ben nog wel eens onzeker over het geloof, ik ben een twijfelaar met diepe gronden.
Had ik jouw geloof maar, soms is bij mij de koek op en liggen er enkel kruimels op de plank......ken jij dat ook?