Het zendingswerk in

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw van bijna 20 jaar en studeer verpleegkunde. Deze studie duurt voor mij nu nog één jaar. Steeds meer krijg ik mijn twijfels of ik wel de juiste opleiding doe en heb gekozen. Ik hou er ontzettend veel van om mensen te verzorgen en te verplegen, maar ik vind er niet een algehele voldoening in. Als klein meisje had ik altijd iets met zendingswerk en droomde ik altijd dat ik de zending in zou gaan. Ik ga dit aankomend studiejaar 20 weken naar het buitenland stage lopen en hier krijg ik dan ook veel te maken met het zendingswerk. Eerlijk gezegd kijkt mijn hart daar veel meer naar uit en verlang ik om meer te weten te komen van het zendingswerk dan van de stage zelf. Het is best wel lastig allemaal omdat ik niet meer weet of ik wel de juiste opleiding volg en omdat mijn hart steeds meer uit gaat naar zendingswerk. Ik ben bang dat het allemaal zo van mezelf is dat ik het zendingswerk in wil. Ik vind het heel erg lastig wat nu Gods wil hier in is voor mij. Hoe moet ik dit bekijken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
Dorah
Beste vraagstelster, in de urls die in het antwoord worden vermeld, zul je zeker wat meer informatie kunnen vinden.
Wat ik zo treffend vind aan je vraag is dat je aangeeft dat je er wel van houdt om mensen te verzorgen en te verplegen maar dat je er niet algehele voldoening in kunt vinden.
Nu is het m.i. al bijzonder dat de verpleging je heeft getrokken. Dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.
Inderdaad zou je stage je veel duidelijkheid kunnen bieden en ik denk zeker dat het goed is om je opleiding af te maken. Er worden relatief veel mensen uitgezonden die ook een vak hebben geleerd waarbij zij, naast het verkondigen van het evangelie, ook iets anders te bieden hebben. Verpleegkunde en de zending lijkt mij een gouden combinatie.
Je hoeft niet theologie te hebben gestudeerd om te worden uitgezonden. Ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn voor verpleegkundigen. In mijn omgeving ken ik er ook een aantal die zijn uitgezonden geweest.
Ten slotte denk ik dat het zeker goed is om je verlangen voor God neer te leggen. Hij weet er wel raad mee.
emaildfj1atgmailpuntcom
Fijn dat je andere mensen over het geloof wilt vertellen. Dat is zeker het belangrijkste in het leven. Mensen hebben God nog meer nodig als gezondheid. Maar eigenlijk kun je zending ook bedrijven overal waar je bent. Je kunt met mensen in de bus praten en op straat zoals Paulus in Hand. 17: 17 Hij ging dan in de synagoge in gesprek met de Joden en met hen die godvrezend waren, en iedere dag op de markt met hen die hij er tegenkwam.
Paulus sprak in de synagoge en op de markt. Om dat te kunnen is het belangrijk een diep geloof te hebben en God zelf in je eigen leven werkelijk te zoeken. Dan kun je ook andere mensen helpen. Hoe is dat bij jou?
Reactie: emaildfj1@gmail.com