Gestopt met de pil

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Sindsdien is mijn cyclus erg onregelmatig. Elke dag ben ik erg misselijk en beroerd en heb ik veel buikpijn. Is dit normaal als je stopt met de pil?

Antwoord

Beste vragenstelster,

De anticonceptiepil zorgt over het algemeen voor een regelmatige cyclus. Als deze pil gestopt wordt dan krijg je de natuurlijke cyclus terug. Bij de een is dat regelmatig, bij de ander kan dat onregelmatig zijn.

Als je elke dag erg misselijk en beroerd bent en veel buikpijn hebt, dan lijkt het me raadzaam om daar eens mee naar de huisarts te gaan.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

de pilmenstruatie