Gevoelens voor vrouwelijke collega

C. M. Chr. Rots - de Weger / 8 reacties

Vraag

Mijn man heeft een aantal maanden geleden toegegeven gevoelens te hebben gehad voor een vrouwelijke collega waarmee hij regelmatig moet samenwerken. Dat na jaren van ruzies. Tranen met tuiten heb ik gehuild en ben hierdoor 10 kg. afgevallen. Hij zegt dat dit nu voorbij is. Hij vertoeft dagelijks acht uur per dag samen met haar in hetzelfde lokaal, vijf dagen per week. Het idee dat hij zoveel uren doorbrengt met iemand die hij graag mag, baart me zorgen. Het vreet enorm aan me. Hoe kunnen we verder? Hij heeft me jaren voorgehouden dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat er niks aan de hand was. Hij loog meermaals over haar, wiste alle oproepen en berichten uit zijn gsm.

Antwoord

Beste mevrouw,

Ja, moeilijk hoor, om opnieuw vertrouwen te geven aan uw man. Het kán, maar het kost enorm veel energie!

Wat ik tegen u wil zeggen is: u hebt het zelf in de hand! Mogelijk met hulp van een gesprekspartner tegen wie u vertrouwelijk aan kunt praten. U kunt namelijk kiezen uit twee houdingen nu uw man heeft gezégd dat het allemaal voorbij is met die collega. U kunt hem geloven op zijn woord en eigen jaloezie laten varen. Of hem niet geloven en daarmee is het vertrouwen misschien wel voor altijd verdwenen. Ik zeg niet dat een keuze maken gemakkelijk is, maar meer kan ik er niet van zeggen. Niet op dit moment. Tenminste niet tegen ú!

Tegen uw man zou ik willen zeggen: wanneer u meent wat u zegt voeg dan de daad bij het woord en vraag een andere werkplek of zoek een andere baan! Want natuurlijk is het voor uw vrouw een misselijkmakende gedachte dat u zoveel en zolang samen bent met een aardige vrouwelijke collega die blijkbaar indruk heeft gemaakt. Met andere woorden: vraag niet het onmogelijke van de vrouw waarmee u getrouwd bent en aan wie u trouw hebt beloofd! Als zij u lief is, houdt dan rekening met haar gevoelens!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

collega'svertrouwen
8 reacties
mfrits
Beste mevrouw,

Ik ben de laatste tijd erg begaan met echtparen die in de huidige maatschappij zwaar te lijden hebben onder allerlei invloeden van "binnen"en "buiten". Ik ben zelf hierdoor jaren geleden (als man) ook de fout in gegaan en heb destijds mijn "heil" ergens anders gezocht. Ik besef sinds een aantal jaren dat dit de grootste fout in mijn leven is geweest en besteed al mijn middelen en mogelijkheden om God te dienen door echtparen te wijzen op de Goddelijke instelling van het huwelijk en met name de verantwoordelijkheden van de echtgenoten / vaders.

Op de website: www.hetherstel.nl onder artikelen vindt u een aantal brochures die misschien een helend effect in jullie relatie kan hebben. Misschien is uw man bereid om hierover anoniem van gedachten te wisselen.
AHHK76
Beste vraagsteller,
Wat moeilijk voor jou dat jouw man gevoelens had voor een andere vrouw en ook dat hij daarover gelogen heeft...
Er is een site www.kostbaarvaatwerk.nl daar kunnen jullie informatie vinden over herstel van vertrouwen, grenzen in het huwelijk en van alles wat hiermee te maken heeft. Als je eerst met mij wilt mailen mag dat ook: ahhk76@gmail.com Veel sterkte en groetjes van mij
AHHK76
Als het zo is wat peerkloppe zegt, dan had er toch niet gelogen hoeven te worden en geen berichtjes gewist...?!
Dan had de mijn juist door openheid kunnen laten zien, dat er niets aan de hand was.
Spatie
Beste vraagstelster,

Het wordt tijd uw tranen te drogen en de ruzies te stoppen. Zo drijft u uw man in de armen van een ander! Wordt weer DE vrouw voor hem. Zorg dat hij het bij u leuker, gezelliger, liefdevoller, enz. heeft dan bij die andere vrouw. Hij heeft gekozen voor u, is met u getrouwd. Geeft hem dan ook een thuis.

Het zou voor u (en voor uw man) het beste zijn als hij een andere baan zou zoeken. Dat is in deze tijd alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
En dan daarbij, misschien krijgt hij daar weer een vrouwelijke collega. Dan begint voor u weer dezelfde ellende, want u vertrouwt uw man niet.

U bent gaan zoeken in zijn GSM. Heel begrijpelijk! Maar wat heeft het u gebracht?? Wantrouwen.
Alle oproepen en berichten waren gewist. Logisch. Had u iets anders verwacht?
@AHHK76
"De man had door openheid kunnen laten zien, dan er niets aan de hand was."
Dat zou kunnen, maar ik geloof dat niet.
Ook dan was waarschijnlijk jaloezie ontstaan, omdat een andere vrouw achter haar man aanzat. Een vrouw met wie hij dagelijks veel uren in contact is.
Ermelo
Er is fysieke ontrouw, en er is emotionele ontrouw. Beiden zijn levensgevaarlijk.
Ik wens de schrijfster veel sterkte en wijsheid om hier doorheen te komen. Want dat kan wel! Communicatie en tijd zijn belangrijk.
arendine
Ik kan het boek van Dr. Willard F. Harley van harte aanraden, "Surviving an Affair". Hierin wordt heel duidelijk uitgelegd hoe je na een buitenechtelijke affaire (emotioneel vreemdgaan is ook vreemdgaan) je huwelijk kunt redden en verbeteren. Heel duidelijk wordt aan de hand van enkele (logische!) basisprincipes stap voor stap uitgelegd hoe je hier bovenop komt.

Dat je man 40 uur per week samen doorbrengt met de vrouw met wie hij een emotionele affaire had, is niet goed voor jullie huwelijk. Dat zijn waarschijnlijk meer uren dan jullie per week op een leuke manier gezamenlijk doorbrengen. Als je man ervoor kiest om jullie huwelijk te redden, dan moeten er keuzes gemaakt worden. Een ervan is dat hij niet meer met deze vrouw samenwerkt (een alcoholverslaafde laat je geen 40 uur per week in een bar werken, ook al is hij afgekicked). Is overplaatsing naar een andere vestiging van zijn bedrijf mogelijk?

Een ander punt is dat jij en je man eerlijk tegen elkaar zijn, dat je elkaars wachtwoorden van email kent en dat het geen probleem is als je elkaars telefoon(rekening) inziet. Hij heeft tot nu toe bewezen dat je hem niet kunt vertrouwen, als hij dat wil terugwinnen, zal hij bewijs moeten leveren dat je hem in de toekomst wel kunt vertrouwen.

Het genoemde boek is echt een aanrader voor iedereen die in deze situatie heeft gezeten. Het is zowel een goede handleiding om een affaire te overleven, als een handboek voor een goed gelukkig huwelijk als deze moeilijke periode achter de rug is.

Graag zou ik een exemplaar voor vraagstelster bestellen. Mocht ze dat willen, dan hoop ik dat ze met hulp van de redactie haar adresgegevens naar mij laat doorsturen.
levensbron
Wat een rare reactie van peerkloppe.

Respect hebben voor zo n man die achter een andere vrouw aan zit?
Mevr is 10 kg afgevallen.
Ik denk dat dat wel serieus genomen moet worden.
Ik ben het helemaal eens met mevr. Rots, als haar man veel voor zijn vrouw over heeft kiest hij voor een andere werkplek.

Van harte sterkte mevr. u bent het waard om met respect behandelt te worden.
U bent het waard dat uw man u op een voetstuk plaats.
Zo behandelt mijn man mij tenminste wel.
dkw
@levensbron, waar lees jij dat die man achter aan andere vrouw aan zit/zat?