Nagelstudio beginnen

Kand. G.A. van Ginkel / 6 reacties

Vraag

Aan iemand die hier serieus en met zorg mee om wil gaan. Ik ben een jonge dame van 17 jaar (vwo). Dolgraag zou ik voor mezelf iets willen beginnen. En dan klein beginnen, wat misschien uit kan lopen tot iets groters door meer bekendheid. Eerst wilde iets met met het kappersvak gaan doen. En dan beginnen bij mensen aan huis knippen. En als ik iets ouder ben eventueel uitbreiden. Maar nu zit ik ook steeds meer te denken aan het starten van een nagelstudio. En dat zal dan eerst een nagelstudiootje zijn. Van het kappersvak weet ik dat het christelijk verantwoord is, om het zo te zeggen. Maar een nagelstudio (of nu beter gezegd: nagelverzorging met daarbij wat nagelstyling) lijkt me leuker dan het kappersvak. Maar ik vraag me wel iets af. Is dat met nagels christelijk verantwoord? Hartelijk bedankt alvast!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Een aardige vraag. Mijn eerste gedachte is: wat moet iemand met vwo met een nagelstudio? – De goede God heeft je kennelijk gaven en talenten gegeven om ook veel andere dingen te kunnen doen. Nuttige en nodige dingen. Bepalend is: Wat je doet, doe het tot eer van God en om je naaste te dienen. En uiteraard ook: om er je brood mee te verdienen. En niet in de laatste plaats: omdat je het leuk vindt.

Een nagelstudio doet een beetje denken aan de salon van de schoonheidsspecialiste. Jezelf mooi (laten) maken!  Mag dat; bijbels-principieel? In ons refo-milieu ligt er gevoelsmatig een hobbel.

In de Bijbel is er ook veel oog voor schoonheid en versiering. Talloze voorbeelden zijn daarvan te geven. Ook het vrouwelijk schoon mag er zijn en wordt genoemd en geroemd. Opvallend genoeg noemt Job één van zijn mooie dochters (geboren na zijn diepe ellende) Keren Happuch, oftewel Snuifdoosje. Er is aandacht voor de mooie verschijning en de liefelijke geur!

Tja, wat mag wel en wat mag niet? Zou Snuifdoosje naar de nagelstudio gaan? Zou Job dat stimuleren?... Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd voor het aangezicht van God! De lessen aangaande de christelijke vrijheid, zoals Paulus ons die leert in Rom.14, worden maar moeizaam ter harte genomen... Bid de Heere om licht, wijsheid en leiding.

En, wat er verder ook te zeggen valt, ‘t is wel belangrijk dat de nagels goed verzorgd zijn!

Kand. G. van Ginkel

Kand. G.A. van Ginkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Maartensdijk
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Pastoraal werk te Veen, Wijk (bij Heusden) en Groenekan.

Tags in dit artikel:

werk
6 reacties
Daniel
Hier word ik verdrietig van, HP de stite maakt refoweb weer belachelijk....,

'God? Is dat niet die gast die zo onweerstaanbaar geestig uit de hoek kan komen op Facebook? Klopt. Maar er is nog een online God. Een bloedserieuze vraagbaak.

Religieuze jongeren met vragen als “Werkt de Heere wel in mij of niet?” of “Seks voor het huwelijk, ik kan het niet laten. Krijg ik nou straf?” kunnen terecht bij Refoweb, de grootste christelijke jongerenwebsite van Nederland.

De vraag die vandaag centraal staat: vindt het God het wel oké als een 17-jarige vwo-scholiere haar ambitie volgt en een nagelstudio begint'?
en dan volgt er een lang verhaal, het eindigt met:'
En, wat er verder ook te zeggen valt, ‘t is wel belangrijk dat de nagels goed verzorgd zijn!

En dat vinden wij dus een beetje laf. Omdat Van Ginkel niet durft te kiezen, mag u het doen voor de 17-jarige vwo-scholiere.

Wat mij betreft mag vragenstelster alles doen wat ze wil, maar laat HP de site afblijven van ons refoweb, alhoewel ze smullen wel van onze problemen en dat vind ik geen probleem.'
Laat ze maar.
rotterdam
Wat moet iemand met vwo met een nagelstudio? – De goede God heeft je kennelijk gaven en talenten gegeven om ook veel andere dingen te kunnen doen. Nuttige en nodige dingen.

Nagelverzorging is niet nuttig en nodig ?
Wellicht een beetje simpel van mij maar wat is het verschil met een pedicure ?
Catherine
Ik heb grote bewondering voor de deskundigen die met veel geduld en liefde en toewijding de vragen beantwoorden.
Bij sommige vragen denk ik: foute boel, het is een trol-vraag.
Maar toch wordt er met aandacht en zorg de vraag beantwoord.
Dit was ook weer zo'n vraag waarvan ik dacht: dit klopt niet!!!
Wat zegt het over ons? Dat wij met zn allen hier naievelingen zijn die maar liefdevol en geduldig blijven? Het zal wel fout zijn of iets over mij zeggen, maar ik moet soms op mijn handen zitten!
@Heer van Ginkel, ik heb voor u ook bewondering voor de wijze waarop uw DEZE vraag beantwoord hebt.
Er staat een grote groep meelezers achter u, dat weet ik zeker!
@Vraagstelster: waarom deze vraag? Als VWOer had ik je slimmer gedacht. Bedenk dat de deskundigen hun tijd wel beter kunnen gebruiken aan de echte NOODvragen.
mieptruus
VWO'ers zijn niet persee slim. Hun dromen kunnen wel eens de overhand krijgen.

Vraagsteller, volgens mij houd je van creatief bezig zijn. Mijn advies is om toch nog even bezig te houden met een opleiding of studie. Nu zit je nog in het leerproces. of ga ervoor leren....

Succes met je keuze.
Spatie
Mooi antwoord: een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd enz.
En dan vooral : de Christelijke vrijheid! Waar wij christenen zo ontzettend veel moeite mee hebben.
Wij zijn gewend aan 1001 regeltjes opgelegd door ...... ja door wie eigenlijk? Kerkeraad, gemeenteleden, familie, mensen uit de buurt. Christelijke benauwdheid.

Meid, heel veel succes met je nagelstudio!
Er zullen vast veel meisjes en vrouwen komen die niet geloven in God. Jij kunt hen laten merken hoe goed God is. Laat hen maar merken dat jij anders bent. Dat zit in hele kleine kleine dingen: medeleven, niet roddelen, een luisterend oor, warmte en liefde, eerlijk zijn.
annelinde97
Een nagelstudio beginnen lijkt me ook erg leuk, en ik zit ook op het VWO. Het is niet zo dat het heel simpel is, en dat het iets is wat iedereen kan doen. Er komt nog heel wat meer bij kijken (bij een manicure/pedicure zelf, maar ook het runnen van een eigen zaak). Je hebt er studies voor, en je kunt het allemaal zo uitgebreid maken als jezelf wilt. Persoonlijk heb ik niks tegen schoonheidssalons en nagelstudio's, maar ik snap dat anderen dat misschien wel hebben, omdat ze van mening zijn dat het dan alleen maar draait om het 'optutten en mooi maken'. In de praktijk is dat echter niet zo, en komen er ook heel veel mensen die huidproblemen hebben, en die gebaat zijn bij een specialiste die de problemen behandelt. Als je dat wilt doen snap ik niet zo goed waarom het niet christelijk verantwoord zou zijn. Als jij deze ambitie hebt, ga je gang!, en zoals @spatie al zei, met een luisterend oor en medeleven straal je ook bij je klanten je geloof uit!