Vrouw met geldprobleem

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Is het normaal als men vraagt om heel je salaris te geven en geen rekeningen te betalen? Of onder de brug te slapen en deurwaarders te laten komen? Mijn vrouw doet dat. Wij zijn beiden christenen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Uw vraag impliceert het antwoord: nee, het is niet normaal. Zoek hulp. Voor uzelf. Voor uw beiden.

U bent christen, schrijft u: zoek contact met de diaconie van uw kerk of een kerk in de plaats waar u woont. U kunt ook naar het zorgloket in uw woonplaats gaan. Er zijn op beide plaatsen ‘maatjes’ te vinden die u ongetwijfeld beter en praktischer kunnen helpen dan ik dat via een briefje kan.

Marijke Rots

3 reacties
ElisabethdeValk
Het is beter wel de rekeningen te betalen en samen de besteding van het salaris/inkomen te bepalen. Verder lijkt het mij prettiger om in een huis te slapen dan onder een brug. Volgens mij wordt er bijna niemand vrolijk van deurwaarders. In veel plaatsen zijn tegenwoordig schuldhulpmaatjes ofzo, die mee kunnen denken bij financiele problemen en/of hoe je die kunt voorkomen.... Diaconieën of het maatschappelijk werk willen vaak ook wel meedenken als er zulke problemen zijn. Maar er gaat iets niet goed in uw situatie... hoe het dan ook precies komt of gaat... blijf hier niet alleen meelopen. Anders wordt het alleen maar erger! Sterkte!
Lekkerbek
Is het normaal dat een vrouw het hele salaris van partner opeist? Nee. Is het normaal dat zij de rekeningen niet betaalt? Nee, evenals onder een brug slapen.
Is het normaal dat een partner dit alles laat gebeuren? Nee. U hebt sámen de verantwoording! Als uw geld er door onzinnige dingen doorheen gejast wordt dan opent u een andere rekening waar alleen u bij kunt. Betaal daar de rekeningen van. Ga niet naast haar onder de brug slapen maar neem de veramtwoordelijkheid als er een deurwaarder komt. Als er schulden zijn meldt jullie dan aan voor schuldhulpverlening. Zorg dat ze niet bij het geld kan en betrek haar bij de verantwoording over de rekeningen. Maak een boekje waarin de in en uirgaven staan. Maar voor nu zoek hulp en neem uw verantwoordelijkheid! Sterkte!
coby6
Ik vond mijn pa altijd wat overdreven dat hij altijd de financien regelde, maar in dit geval zou ik zeggen, doe maar net zo. Jij bent de man. Het is jouw geld en als ze zoet is mag ze een zakcentje. Wil ze meer, neemt ze maar een krantenwijk. Laat niet over je heen lopen.