Vriend even naar het buitenland

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik heb ruim een half jaar verkering waar het verder allemaal goed mee gaat (buiten wat twijfels om maar dat lijkt iets wat bij mij hoort). Pas moest mijn vriend voor z'n werk een week naar het buitenland. Ik heb hem toen nauwelijks gesproken. Ik miste hem niet echt, al leek het me ook wel fijn weer bij hem te zijn. Is dit iets om je zorgen over te maken?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Waarschijnlijk ligt het probleem al weer wéken achter je (want ik had even geen tijd voor beantwoording). Hoe is het nu met "hem (niet) missen"?

Een half jaar verkering is het begin van een proces waarin je naar elkaar toegroeit, toch? Of juist van elkaar weg, maar dan is de situatie inmiddels ook wel duidelijk!

Je zórgen maken? Mijn schoondochter heeft een plaatje op haar toilet hangen met de volgende veelzeggende tekst: "zorgen moet je dóén, niet máken"!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

buitenlandmissen
2 reacties
Aem
Hoi,
Je liefde voor je vriend moet groeien. Als je net als mij bent, dan heeft dat ook even tijd nodig. Ik heb ook ruim een half jaar verkering, en twijfelde soms ook enorm, ook door allerlei omstandigheden van buitenaf die in onze relatie spelen. Maar nu zie ik steeds meer en meer hoe bijzonder hij voor mij is, en twijfels die eerder zo reeel leken, zijn nu helemaal niet bijzonder meer....!
Ik denk dat je alles, ook je gevoel en gedachten, de tijd moet geven. Geniet van alle dingen die je samen kan doen. En kijk nuchter naar jullie relatie. Soms willen we (wil ik) alles in de hand nemen, en alle gedachten en gevoelens vastleggen en uitspitten. Maar juist het spontane en onverwachte in onze relatie heeft me zo veranderd. Ik heb hiermee geleerd dat, als je die dingen los kan laten, je veel verder komt. Dus ga er relax mee om! En doe het niet alleen, deel je gedachten met je vriend, en het allerbelangrijkste: leg het in gebed neer! Ik hoop dat alles snel duidelijk voor je wordt!
AHHK76
Hij ging EEN WEEK naar het buitenland... Dat is niet lang. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, lijkt mij. Als het nu een maand was of langer, dan was het anders. Fijn dat je ook nog je gewone gezonde verstand hebt en andere dingen kunt doen. Als je zo hoteldebotel bent dat je niets anders wilt als hele dagen bij hem zijn, dat is ook niet handig!
Het beste.