Serie The Bible

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik las dat de EO de serie "The Bible" heeft gekocht en wil gaan uitzenden. Nu is mijn vraag of je naar zo'n verfilming van de Bijbel mag kijken of dat je dat beter niet kunt doen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

5 reacties
Hanna
luistertip; http://www.prekenweb.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=55&lang=nl&serid=3793

hoop dat het duidelijk voor je wordt!
Gerard
Het punt van verfilming van de Bijbel laat ik even buiten beschouwing. Persoonlijk ken ik weinig goed geslaagde pogingen daarvan.

Het probleem met "The Bible series" is veel groter, aangezien de makers Roma Downey and Mark Burnett New Agers zijn. Onderzoek maar eens hun achtergronden en die van hun verdere raadgevers zoals Joel Osteen. Hun bedoeling is naar eigen zeggen ook niet om de Bijbel juist weer te geven maar om er een eigen sprirituele versie van te geven. Downey is onlangs afgestudeerd aan de universiteit van St Monica van New Age en zelf-hulp goeroe John-Roger, met een graad in spirituele psychology. Zie hier voor wat dat inhoud: http://www.universityofsantamonica.edu/What/index.aspx

Dit alles zorgt ervoor dat de inhoud een flinke draait krijgt. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zelf de serie niet heb gezien, maar (engelstalige) mensen die ik betrouwbaar acht op geestelijk gebied die het wel hebben gezien hebben me verteld dat het aanzienlijk afdwaald van de Bijbel, zowel in details als in de inhoudelijke boodschap van de Bijbel.
MvB
Hoi Hanna, ik was wel benieuwd naar de lezing die jij noemt. Maar op de website doet hij het niet. Bij jouw wel?
Hanna
@MvB; ja, bij mij doet de website het wel...ook als ik hem nu open...of er zonder de link naartoe ga...vreemd!
MvB
Ok, dan blijf ik het gewoon proberen :-)!