Refoveilingen

Redactie Refoweb / 13 reacties

Vraag

En dan hebben we sinds kort Refoveilingen.nl. “Voor een verantwoord dagje uit”. Zijn we dan echt zo bang voor ‘wereldse mensen’ of is dit onder het mom van ‘verantwoord weg’ gewoon geld binnen harken?

Antwoord

( De redactie van de vragenrubriek stuurde deze vraag door naar de initiatiefnemers van Refoveilingen.nl: )

Bedankt voor je vraag. Zoals je al aangeeft richt Refoveilingen.nl zich op het bieden van een verantwoord vrijetijdsaanbod. Wat dat exact inhoudt, danwel betekent, is voor iedere individu natuurlijk anders. Refoveilingen.nl probeert echter door toetsing van het aanbod op basis van de algemene geloofsbeleving en levensstijl van de reformatorische achterban dit verantwoorde karakter zo dicht mogelijk te benaderen en te waarborgen. Bijbelse normen en waarden vormen bij deze toetsing een leidraad.

Daarnaast wil Refoveilingen.nl door middel van een interactieve website een platform bieden om organisaties rond vrijetijdsbesteding en consumenten nader met elkaar in contact te brengen. Dit heeft niet te maken met het bang zijn voor 'wereldse mensen' maar vloeit puur voort uit de aanwezige behoefte van de doelgroep. Daarbij is het stroomlijnen van vraag en aanbod en het ontzorgen van zowel aanbieder als bieder een doelstelling. Bijkomend voordeel van Refoveilingen.nl is dat de bieder een overzicht heeft van mogelijke verantwoorde vrijetijdsbesteding en dit voor een lagere prijs dan normaliter kan bemachtigen.

Wanneer je verder vragen, tips of opmerkingen hebt, lezen wij die graag. Mailen mag naar info@refoveilingen.nl.

13 reacties
Max
Een soort extern geweten: zij doen een voorselectie en dan kunnen wij kiezen.
blijblij
Van de site: "Daarbij ziet Refoveilingen.nl het bieden van een verantwoorde- en betaalbare vrijetijdsbesteding in reformatorische sfeer als haar missie."

Wellicht een aanvulling: "En die misse kost slechts 4 euro per transactie. Maar het is voor uw eigen bestwil en zielenheil."
Ineke
Verantwoord uit voor weinig geld.....dat is voorzien in een behoefte!En dat geheel vrijblijvend.....super!
Daniel
ha ha en Refoveilingen legt er geld op toe vanwege de refo naasten, wat een liefdadige instelling.

Binnenkort begin ik een site die zich richt op eenzame christenen en stop daar al mijn vermogen in (wat niet zoveel is), zakelijk en geloof gaat niet samen, zelfs de nieuwe paus snapt dat en wij refo's geloven alles, als het maar van refo's afkomstig is.
CGK1990
Refoveilingen.nl is geregistreerd op De Sterke Arm 2 te Veenendaal, en dat is.. Juist, hetzelfde adres als de Kerk van de Nazarener Veenendaal, niet bepaald refo's dus. Wie snapt het nog?
emka
Op de Sterke Arm 2 kun je ruimtes huren dus kan uit allerlei hoeken komen.
http://www.ambassadeveenendaal.nl/
mieptruus
Ik zag een bedrag van 16 euro voor 2 personen voor het omniversum.
Reken daar 4 adm, kosten bij en je bent duurder uit.
gemiddeld kost een kaartje 9,50.

Ga ik niet aan mee doen dus.....
Spatie
Beste initiatiefnemers van refoveilingen.

Jullie hebben waarschijnlijk lang nagedacht over de naam. Wat jammer dat het deze is geworden. De benaming refo vind ik persoonlijk al walgelijk. Het is inmiddels een soortnaam geworden voor een groep mensen uit de bevindelijke kerken. Waar denken de mensen aan als het over refo`s gaat? Over mensen die zich moeten houden aan een heleboel regeltjes. Die weinig tot niets mogen. Die vooral niet zelf na mogen denken. Zelfs niet over een dagje weg. Een ander bepaald wat verantwoord is....

P.s. ik ben liever Christen dan refo. Overigens ga ik wel naar een reformatorisch kerk.
Jess
Bij een andere site om een dagje weg te kunnen betaal je ook 4 euro administratie kosten. Je moet gewoon eerst kijken wat een kaartje kost voor je besluit mee te bieden. En vooral je niet laten verleiden, want juist doordat je graag een bepaalde aanbieding hebben wilt kan het je extra geld kosten. (spreek uit ervaring)
Tessa
Wat een kritiek! En dat allemaal op REFOweb!
Daniel
@Tessa........, gelukkig kunnen refo's ook nog wel eens nadenken en dat is een meevaller voor de toekomst van refoweb en de refo kerken.
Tessa
@Daniel....Ik betwijfel het. Gezien de reacties bij het woordje refo door refo`s!! Maar goed...
Nomad
En dan hebben we het nog niet eens over de taalkundige kant van de naam. Een autoveiling is een veiling waar auto's bij opbod/afslag verkocht worden. Bij een vakantieveiling gebeurt dat met vakanties. Bij een refoveiling worden dus refo's aangeboden... (-;
En voor de rest: geef elkaar een beetje ruimte. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen handig is. En voor anderen niet. So what.