Irritatie in je borst

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Is er een bepaalde hormoonwerking die irritatie in je borst kan geven? Op bepaalde dagen is het heel irritant en dan lijkt het wel of de tepel koud is.

Antwoord

Hormonen kunnen op allerlei manieren het lichaam beïnvloeden. Zo hebben sommige vrouwen last van premenstruele spanning op de borsten, zijn de borsten iets voller en groter. Doorgaans zit daar een patroon in: tegen menstruatietijd wordt het erger. Over een tepel die kouder aanvoelt heb ik nooit gehoord. Bij twijfel: laat je borsten door de huisarts onderzoeken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

borst(en)medisch