Geen raad met zwangerschap

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Laatst heb ik een onchristelijke jongen ontmoet. Na drie maanden hebben wij besloten onze relatie te beëindigen aangezien wij geen toekomst hebben samen. Nu ben ik er sinds gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben. Ik weet me geen raad.

Antwoord

Beste vraagsteller. We zullen deze vraag doorsturen naar één van onze panelleden. Omdat je echter snel geholpen moet worden, adviseren wij je contact op te nemen met Sirez, de voormalige VBOK. Zij kunnen je direct adviseren en helpen.

Sterkte en groet,
Redactie Vragenrubriek

6 reacties
Hanna
Ik weet niet wat ik je moet zeggen, woorden klinken zo arm...vooral in jou situatie,
maar toch wil ik je sterkte wensen, voor de maanden die komen en de situatie waar je in zit...
Ik bid dat psalm 139 je tot steun en zegen zal zijn; Hij ziet jou; wendt je naar Hem toe!
Maar ook je ongeboren kindje, zo klein nog, maar toch al gekend door Hem! Sterkte hoor!!
mieptruus
Ik wil Hanna onderstrepen.
Zoek hulp bij bv. SIREZ.
Over spullen hoef je niet in te zitten, die zijn zat verkrijgbaar.Denk aan je eigen psychische nood.
En wat er komen gaat.
Sterkte meid!!!!!
MUS
Voel je vooral niet verplicht om alsnog de relatie voort te zetten of mogelijk te trouwen. Dat brengt waarschijnlijk nog meer ellende.
roel
Hallo vragenstelster,

Wat een lastige positie zit jij!
Ik weet wat het is want ik heb er ook in gezeten maar dan als aanstaande vader.

Ik heb ook hulp gezocht bij Siriz, dan dat werkt echt!
Ook heb ik mijn wijkouderling in vertrouwen genomen net als familieleden. Dit is iets wat je niet alleen kan dragen. Ook gaven de gesprekken mij veel steun.

Ik wil je heeeel veel sterkte wensen komende tijd.
In mijn omgeving ken ik dames die onbedoeld zwanger zijn geworden tijdens een korte relatie en die zijn nu toch erg gelukkig met het kindje!!
Spatie
Het is een heel goed advies om contact op te nemen met siriz. Maar kun je niet bij je ouders terecht? Ik mag toch hopen dat ouders hun kind niet in de kou laten staan.
Heel veel sterkte. Het komt echt wel goed meid!
Daniel
Dat jij je geen raad weet is zo te begrijpen, ik kan alleen voor je bidden en sterkte wensen, jouw probleem is wat anders als wel of niet naar de Efteling te gaan.
Ik hoop dat je veel steun krijgt van je omgeving.