Hij heeft al een vriendin

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Onlangs heb ik (18) een leuke jongen (23) ontmoet, maar hij heeft al een vriendin. Mijn vraag is: mag je wensen dat iemand zijn verkering uitgaat, om dan samen verder te gaan? Is het zonde als je bidt tot God of Hij ons samen wilt brengen? Is dat jaloezie? In hoeverre geldt hier de tekst: "Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft reeds overspel met haar in zijn hart gedaan?" Wat ik wel weet: het beste is om mijn leven in Gods handen te leggen. Als deze jongen voor mij bestemd is, zal het goed komen. Anders moet ik me er maar bij neerleggen als Gods keuze.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat wil je van mij nog horen, nu je zelf het antwoord op je vraag al hebt gegeven? Als je je leven inderdaad in Gods hand legt, zul je ook het beste voor je naaste willen. En dus níét het 'ongeluk' van een bestaande verkering, omdat dat in jouw straatje te pas komt!

Bovendien: stel, dat de relatie van die aardige jongen uitgaat... wie garandeert dan dat hij voor jou kiest? Liefde is juist níét naar je zelf toerekenen (dat heet egoïsme!), maar heeft te maken met het geluk dat je de ánder gunt!!

Het beste toegewenst,
Marijke Rots