Luxe producten

Redactie Refoweb / 19 reacties

Vraag

Mag je als christen luxe producten kopen, zoals bijvoorbeeld een laptop van Apple?

Antwoord

19 reacties
meribel
nee natuurlijk mag dat niet.
Stofzuiger, ijskast, vaatwasser, koffiezetapparaat. Allemaal overbodig.
En ook geen auto want waarom niet fietsen?

Nee beter nog lopen!

En dan zonder schoenen.
chrissie
Het is maar waar je zelf luxe voor zet, meribel...haha
sis
Een laptop van Apple vind ik nou duidelijk geen luxeproduct.
Geeft alleen maar ergenis!
Boda6
Ik zou er goed over nadenken,vooral als je iets van apple wil kopen .heeft te maken met het beest uit de bijbel en ook het getal 666 heeft er mee te maken.
Enne even op de vraag terug te komen. het is inderdaad een luxe, ik heb het niet en vind het zonde van mijn geld.
boterbloem
Dit zijn toch geen serieuze vragen!
MvB
Apple en het beest uit de Bijbel? Getal 666? Waar heb je het over Boda6?
blijblij
@MvB: de Apple 1 werd verkocht voor 666,66 dollar. (alle 200)
MvB
Oh dank je blijblij. Dat wist ik niet. Nu begrijp ik tenminste gelijk dat het een Duivels product is :-)
Mona
@ blijblij:
Ik heb een paar maanden geleden een i-phone van apple gekregen, niet gekocht omdat ik het vééél te duur vind, en ik vind het een luxe product.
Maar wat moet ik hier nu mee?
ik heb er de Bijbel op staan, plus de psalmen en de belijdenisgeschriften. Ook luister ik regelmatig een goede preek via dit apple product.
Is dit tegenstrijdig? of zondig?
Of heiligd het doel de middelen?
sydneylover
@blijblij

Ik heb 2 jaar geleden toen Steve Wozniack in Nederland was tijdens een keynote speech van hem zelf gehoord waar dit getal vandaan kwam.
Ze hebben de prijs van de Apple 1 op 500 dollar gezet en daar 1/3 marge voor het verkoopkanaal overheen gezet. 500 + 1/3x500 =.... 666.66.
Toevallig een getal wat in ieder geval beter blijft hangen bij het publiek dan, zeg, 659 dollar. Hij benadrukte dat het geen enkele indicatie was van wat voor occulte lading dan ook.

Dus de opmerking van Boda6 dat nu alle Apple producten met het beest uit Openbaring te maken zouden hebben is eerlijk gezegd nogal hilarisch.
mieptruus
apple linkt naar Isaac Newton. Isaac Newton was hoogst waarschijnlijk lid van de vrijmetselarij.
Of dit in negatieve betrekking staat tot het logo apple weet ik niet.
Maar wat ik wel weet dat er meer onder de zon gebeurd dat wij weten. Dingen die ik liever niet wil weten ook.
Dus verklaar iemand niet gelijk voor gek met verhalen over 666 of wat dan ook.
rotterdam
Isaac Newton ; Behalve voor exacte wetenschappen had Newton ook voor andere onderzoeksterreinen belangstelling. Hoewel Newton zijn roem geheel dankt aan zijn prestaties als natuur- en wiskundige, is hij een groot deel van zijn leven meer bezig geweest met theologie en andere Bijbelse disciplines dan met exacte wetenschap. Hierin lag zelfs zijn grootste passie. Hij schreef: "Ik heb een fundamenteel geloof in de Bijbel als Gods Woord, geschreven door hen die geïnspireerd waren. Ik studeer de Bijbel dagelijks. Al mijn ontdekkingen zijn gedaan als antwoorden op mijn gebed"Hij schreef veel over onder meer Bijbelse chronologie en tekstkritiek. Na zijn dood werden enkele van zijn theologische werken uitgegeven.
Mona
Toch zijn mijn vragen echt.
Ik heb de i-phone gekregen, vind het geweldig, maar hoe zit het nu werkelijk met apple?
waarom heet het zo, en waarom is die hap uit die appel? Waarom geen hele appel?
wie heeft een goede link, met betrouwbare informatie voor mij?
Ik wil me nl niet gek laten maken door iedereen die wat op internet heeft gezet. Er bestaan van allerlei complot theorieen.
Maar ik wil toch wel graag weten hoe het nu echt zit.
jsml
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110713_bbc_documentaire_geloof_in_apple_bereikt_goddelijke_status
Lanor
Mona, ik weet maar één advies: Geef je iPhone aan mij.
sydneylover
@mona

http://verizine.nl/de-betekenis-van-het-apple-logo/

Eén tip van mijn kant: wees een beetje nuchter. Ik heb zelf ook een iphone en dat is een geweldig apparaat. Niet meer, niet minder. En andere apparaten zoals van HTC, Nokia of Samsung zijn dat ook.
Steve Jobs heeft met de iPhone in mijn ogen wel degelijk een revolutie teweeggebracht, dankzij de iPhone verdienen wereldwijd duizenden mensen hun boterham met het bouwen en verkopen van apps voor iOS ,Android en andere besturingssystemen. Ik heb diepe bewondering voor de perfectie die is nagestreefd bij het bouwen van de iPhone en ben een fervent en enthousiast gebruiker.
En verder? Wie zal het zeggen en zijn we Apple over een paar jaar bijna vergeten, omdat andere aanbieders van mobiele apparaten veel innovatiever bleken te zijn. En dan heeft ineens niemand het meer over de cultstatus van Apple.

Het is maar gewoon een ding, een smartphone..
Alexander91
Menselijk geluk is relatief. Zijn we welvarend, dan willen we nog steeds meer. Niets verzadigd ons mensen. Normale seks is niet genoeg meer; een normale hoeveelheid voedsel is niet genoeg meer; een helder verstand is niet genoeg meer; een simpel geloof is niet genoeg meer. Alles moet een beleving worden en nog mooier dan de vorige keer. We zijn niet meer tevreden met luxe op een bepaald niveau, nee, we zijn gewend geraakt aan een continue ontwikkeling van luxe en andere zaken. We kunnen niet zonder de groei. Raken we die kwijt, dan raken we in de put. En hoe beter ons leven gaat, hoe meer we ervan houden, en hoe banger we kunnen worden het te verliezen.

Tis een beetje overdreven om Steve Jobs en de iPhone (uitvinding?) te gaan verheerlijken. De een zn brood is de ander zn dood. Het werkgelegenheid, maar er moet wel voor betaald worden. Mensen besteden geld niet meer aan het een, maar aan het ander (gadgets dus). Waar mensen dus hier een baan vinden, raken mensen elders hun baan weer kwijt. Economisch gezien is er dus niet zo duidelijk een vergroting van de algemene economie, maar meer een herverdeling van middelen.
blijblij
@mona en sydneylover.
Ik geef alleen aan waar de Apple-fobie vandaan komt. Natuurlijk is het grote onzin!

Maar wie maakt mij blijblij met een Iphone 4 of 5? Ben altijd bereid om te helpen tegen gewetensnood.....
Heb een Samsung als ruilobject. Dat betekent 'drie sterren'. Kan dat wel? Is dat geen verwijzing naar what ever?
mieptruus
1 heeft de beste oplossing!
Lanor. O jammer dat ik geen smilyes heb.