Morning-after pil genomen

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik heb op de laatste dag van het slikken van mijn pil seks gehad. Hierna heb ik voor de zekerheid toch een morning-after pil genomen (in de week dat ik dus eigenlijk ongesteld moet worden) omdat ik twee keer een pil in de strip ben vergeten. Nu ben ik drie dagen verder na het slikken van de morning-after pil en ik heb veel last van witte afscheiding. Hoe komt dit? En moet ik wachten tot ik ongesteld ben geworden en dan weer beginnen met het slikken van een nieuwe strip? Of gewoon verder gaan, ook als ik niet ongesteld ben geworden?!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Ik zal beginnen met jouw laatste vragen. Bij twee vergeten pillen in de laatste strip wordt over het algemeen aangeraden om geen stopweek in te lassen maar door te gaan met de volgende strip. Op dit moment heb je natuurlijk niets meer aan dit antwoord. Ik raad je daarom aan om inderdaad te starten op de eerste dag van je menstruatie.

De wittige afscheiding hoeft niets te betekenen. Als het klonterig is en je last hebt van jeuk bij of in de vagina, past het bij een schimmelinfectie. Dat zou behandeld kunnen worden met een anti-schimmelmedicijn.

Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om iets te zeggen over de morning-afterpil. Weet je dat deze pil abortief kan werken? Als een eicel bevrucht is door een zaadcel, en er dus nieuw leven is begonnen, kan deze vrucht zich niet innestelen in de baarmoeder. De vrucht wordt dan afgestoten en verdwijnt uit de baarmoeder. Aangezien jij op de laatste dag van de derde strip gemeenschap hebt gehad zal er gelukkig geen bevruchting hebben plaatsgevonden. Toch wil ik je vragen om het bovenstaande te overdenken.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

morning-afterpil