Gouden poort

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee van de Ger.Gem. Het was dat ik eens in de morgendienst midden in de preek een gouden poort te zien kreeg, met de witte gedaanten. De poort zelf was niet te zien omdat daar alles goud was. Dit 'gezicht' ben ik gaan onderzoeken o.a. in de Christenreis van Bunyan, maar echt helderheid heb ik nog niet. Wat zou dit kunnen betekenen?

Antwoord

Ik denk dat je niet te veel waarde moet hechten aan wat je gemeend gezien te hebben. Het is gewoon de voorstelling van je gedachten over de gouden poort waarover in Openbaringen gesproken wordt. Het zou veel beter zijn wanneer je zonden je tot smart waren en je ziel naar Christus zocht, die de verzoening is voor onze zonden.

Ds. C. Harinck