Hertrouwen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn huwelijk is gestrand doordat mijn ex-vrouw naar bed is gegaan met (toen) een vriend van mij. Zij moesten trouwen en kregen een kind. Mijn ex-vrouw zegt dat ze dit gedaan heeft omdat ik mij aan het begin van mijn huwelijk erotisch heb laten masseren door een andere vrouw, waar ze ook zelf bij was. Dus ging ze maar met mijn vriend naar bed. Stel dat ik een vriendin krijg, mag ik dan trouwen? Ik heb reeds schuldbelijdenis gedaan voor de Heere en voor de dominee en een ouderling, maar is het bijbels geoorloofd weer te mogen trouwen (natuurlijk niet in de kerk, want dit is al in vorig huwelijk gebeurt). Ik hoop dat u kunt helpen.

Antwoord

Op dit soort vragen is al diverse malen een antwoord gegeven in deze vragenrubriek. Gebruik ons zoekprogramma en de steekwoorden "hertrouwen" of "scheiden".