Grijze haren

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 27 jaar en heb blond/bruin haar. Sinds een tijdje merk ik opeens af en toe een grijze haar. Als ik hem vergelijk met mijn andere haren, zijn ze echt een stuk dikker en stugger. Ik vraag me af wat daarvan de reden is. Dit heeft toch hopelijk niet met de overgang te maken? Ik heb namelijk nog geen kinderen en de kinderwens is wel aanwezig.

Antwoord

Op zich is het niet vreemd zo nu en dan een grijze haar aan te treffen. Het patroon wat betreft grijs worden, is over het algemeen familair bepaald, dus wellicht zijn er in uw familie ervaringsdeskundigen. Hetgeen u beschrijft is geen teken van de overgang. Wat dat betreft is een geruststelling op z'n plaats.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

haren