Puist

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Al zo'n 2 weken zit er een soort wit/gelig puistje op mijn rechter tepel. soms lijkt het even weg en dan een paar uur later is het er weer. om er mee langs de ha te gaan vind ik een beetje vervelend want dan zul je net zien dat het er dan niet is. Je kunt het niet uitknijpen er komt ook gaan afscheiding uit. Ook ben ik niet zwanger of pas bevallen dus daar kan het niet mee te maken hebben Wat zou dat kunnen zijn?

Antwoord

Zoek in het archief op het trefwoord 'puist' om antwoorden te vinden.

2 reacties
anna30
Als je er langer dan 2 weken last van hebt raad ik je aan om toch even naar de huisarts te gaan. De borst en tepel zijn gevoelige plaatsen die je altijd goed in de gaten moet houden.
Een normale puist zou na een dag of 5-7 weg moeten zijn.

Het kan ook een fisteltje of ontstoken haarzakje zijn.
mirteboom
Het zou ook gewoon een melkkliertje kunnen zijn. Die kunnen bij de tepel aan de oppervlakte liggen en lijken dan op puistjes, maar je kunt ze niet uitknijpen. De ene keer zie je ze beter dan de andere keer, o.i.v. kou en dergelijke.
Maar als je ongerust bent, zou ik inderdaad toch maar naar de huisarts gaan.