Mesthoopzondaren

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik hoorde enkele weken geleden een uitdrukking van een predikant: "mesthoopzondaren." Kunt u mij zeggen waar ik dit in de Bijbel kan terugvinden? Of is dit een gezelschapsuitdrukking?

Antwoord

Mesthoopzondaren is een uitdrukking die soms in preken van oudvaders  wordt gebruikt, maar die niet letterlijk in de Bijbel staat. Bedoeld wordt dat een zondaar van nature liever op de 'mesthoop' van de wereld vertoeft, dan dat hij zich bekeert tot God. Van Bunyan wordt bijvoorbeeld geschreven dat God hem uit de mesthoop heeft genomen en hem heeft bekeerd tot Jezus Christus.

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

oudvader
2 reacties
Samanthi
Beste vragensteller, ik heb deze uitdrukking nog nooit gehoord, misschien is tie streekgebonden?
MUS
Ik ken mestkevers en een hoop zondaren, maar deze contaminatie heb ik nooit gehoord.
Tip: Bijbelapp met zoekfunctie.