Jezus aangenomen

B. Noteboom / 1 reactie

Vraag

Ik heb sinds kort een belangrijke stap gezet in het leven. Ik heb me bekeerd. Ik heb Jezus aangenomen in mijn leven. Op geloofsgebied voel ik me een baby! Alles is nieuw voor mij. Ik merk wel dat er geestelijk een enorme strijd is: angst, negatieve gedachten enz. Ook ben ik op een of andere manier bang voor de duivel. Ik weet dat ik op God moet vertrouwen. Maar als ik maar een foutje bega, ben ik bang dat de duivel grip op me krijgt. Kunt u misschien mij hierbij helpen!?

Antwoord

Wat een geweldige stap heb jij genomen in je leven! De Heere Jezus leren kennen, en je leven overgeven in Zijn handen, is niet zomaar iets. Het heeft enorme impact op jezelf en jouw omgeving. Daarnaast zal de duivel er alles aan doen om verdeeldheid te zaaien, om uiteen te drijven. In jouw omgeving, maar ook in jezelf. Daarom wil ik je twee dingen adviseren:

1. Hou je vast aan Jezus. Dus niet aan je gevoel, niet aan je gedachten, niet aan woorden van een ander. Alleen aan God en Zijn Woord! Daarmee kun je de strijd overwinnen. Alleen daarmee!

2. Zoek een christen die je wekelijks kan begeleiden, voor je kan bidden en je door bepaalde fases heen kan helpen.

Ik merk wel in de manier hoe jij je vraag stelt dat je "ik" (jezelf) behoorlijk in het vizier hebt. "Als ik een foutje maak..." Weetje: die heb je al gemaakt en die zal je blijven maken. Maar blijf daar niet in liggen, twijfel niet aan Gods genade voor jou! ZIE op Hem en sta op! Leef onder de regenboog van Zijn genade. En weet, dat als je schuilt bij de Allerhoogste, je NERGENS bang voor hoeft te zijn. Angst is geen goede raadgever. God, die liefde is, laat Hij jouw Raadgever zijn. Gelukkig drijft Zijn liefde jouw angst (naar) buiten. Richt je daarom op God die jou aan wil nemen en werp je anker (hoop) uit in Hem. Dan zul je staande blijven te midden van iedere geestelijke storm, omdat HIJ je staande houdt!

God zegene je, zeker ook bij het vinden van een geestelijke vader/coach!

Hartelijke groet van Bert Noteboom

Tags in dit artikel:

bekeringduivel
1 reactie
1a2b3c
Goed advies van B. Noteboom! Zoek wel iemand die volwassen is in het geloof 1Joh.2:13-14.
En we moeten de duivel niet onderschatten maar ook zeker niet bang voor hem zijn.
Lees Efz.6 waar ons de geestelijke wapenrusting wordt aangereikt, zodat we de aanvallen van de duivel kunnen pareren.
En Jak.4: 7 Onderwerp u dan aan God(!!!). Bied weerstand aan de duivel en hij zal van u wegvluchten.

Negatieve gedachten e.d.: 2 Kor.10: 4 De wapens van onze strijd zijn immers niet vleselijk, maar krachtig door God, tot afbraak van bolwerken. 5 Want wij breken valse redeneringen af en elke hoogte die zich verheft tegen de kennis van God, en wij nemen elke gedachte gevangen om die te brengen tot de gehoorzaamheid aan Christus.

Van iemand die in Jezus is, zijn alle zonden van verleden, heden en toekomst vergeven.
En de 'foutjes' die je als Zijn kind maakt (niet om lichtvaardig over de zonden te denken!!!) Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 1 Joh.1:9.
Aardse vaders zorgen (over het algemeen) voor hun kinderen, hoeveel te meer de hemelse Vader! (Luc.11) Als ons kind een foutje maakt gooien we hen toch ook niet voor de leeuwen?
In Heb 12 kun je lezen dat Hij ons wel tuchtigt als het nodig is, maar dat is niet als straf bedoelt maar hoort bij opvoeding/corrigeren. En tuchtigen is NIET aan de duivel uitleveren.
Vergeet vooral niet dat God het hart aanziet!

Gods zegen!