Zaadlozing

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 17 jaar. Voor zo ver ik weet ontwikkel ik me heel normaal; baardgroei, lage stem, etc. Ik maak me een beetje zorgen over het aantal zaadlozingen dat ik heb. Ik heb ze niet vaak 's nachts (1 keer in de 5 weken)  en overdag heb ik ze zelfs nooit (ook niet als ik het probeer op te wekken). Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?

Antwoord

Het klinkt allemaal niet abnormaal. Blijkbaar ontwikkel jij je normaal. Af en toe een nachtelijke zaadlozing is normaal. Maar waarom moet het overdag? Dan is het meer bedoeld voor de intimiteit met een vrouw en dus vooral binnen het huwelijk. Bij sommigen zijn de prikkels hoog, dan moet het er overdag uit. Maar het lijkt me geen probleem wanneer er wat minder prikkels zijn. Het wordt pas een probleem wanneer ditzelfde zich voordoet (of juist niet dus) met een geliefde erbij, die prikkelend werkt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch