Bacteriële infectie

drs. J. de Jongh-van Hoof / 3 reacties

Vraag

Het lijkt alsof mijn afscheiding ruikt naar ammoniak. Het is een wat dikkere afscheiding. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en deze heeft een uitstrijkje gemaakt (alleen voor bacteriën). Hier kwam niets uit en de baarmoedermond zag er verder goed uit. Maar de sterke geur verdwijnt niet en ik maak me toch zorgen, ook omdat je van die enge verhalen hoort, zoals baarmoederhalskanker. Is dit iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken omdat het een hormoonkwestie kan zijn? De geur is niet constant, maar wel vaak. Verder heb ik geen tussentijds bloedverlies of iets dergelijks, wel af en toe pijn in de onderrug. Graag zou ik (23) advies willen.

Antwoord

Goed dat je naar je huisarts bent gegaan! Fijn dat er geen infectie uit het bacteriologisch onderzoek kwam. Ik had hetzelfde onderzoek verricht.

Riekende fluor (afscheiding dat ruikt) heeft niet te maken met kanker, maar mogelijk wel met een bacteriële infectie.

Groeten,
José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

vagina
3 reacties
sis
Maar het is geen bacteriële infectie.
Dus wat nu?
moedervan2
Misschien een schimmelinfectie... heb je ook jeuk?
Marina79
Ik had precies hetzelfde dan jij, was ook bang voor kanker of iets dergelijks. Ik heb toen zitten googlen (moet je eigenlijk niet doen natuurlijk) en kwam uit op een ontsteking, ook omdat ik last had van m'n rug. Ik heb het tegen de huisarts gezegd en heb er toen wat voor gehad en het is echt over.