Zonde tot de dood

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik heb een keer bepaalde kerken weggecijferd als: dat van onze buren is/doen zomaar wat. Daarna heb ik telkens de gedachte: is dit niet de zonde tot de dood? Het is donker in mij en denk: zou het voor mij niet meer kunnen? Ik hoor wel dat als je er bang voor bent dat je er dan niet bezorgd over hoeft te zijn, maar staat dat ook letterlijk in de Bijbel?

Antwoord

1 reactie
plderoos
er is maar één zonde die tot de dood leidt en dat is: ongeloof. Zodra je gelooft is al het andere je vergeven!

Gelukkig maar want Jacobus zeg dat als je één gebod hebt overtreden dat je dan aan heel de wet schuldig bent geworden. En één gebod hebben we allemaal minstens overtreden!

Gelukkig zegt Paulus ook dat we niet behouden worden door ons eigen geloof, maar door dat van Jezus Christus (gal. 2:16) want ons eigen geloof is natuurlijk nooit genoeg!

Er is dus geen reden tot twijfel. Je geloof, hoe wijfelachtig ook, zorgt er voor dat het geloof, de rechtvaardigheid van Jezus Christus jou wordt toegerekend. en dus kan er niks meer misgaan!