Xandernieuws

Ds. M.W. Muilwijk / 2 reacties

Vraag

Ik las geruime tijd Xandernieuws, waar ik ook meedeed in de discussies. Nu wordt men daar zonder enig overleg geblokt als men een mening heeft die niet in de lijn ligt met de mening van Xander. Er wordt verschrikkelijk gediscrimineerd en men predikt kennelijk uitsluitend voor eigen parochie. Mijn vraag is nu, worden christenen die Xandernieuws lezen niet misleid door de joodse achtergrond van Xander? Worden ze niet gewoon zoet gehouden en gehersenspoeld door alleen het standpunt van de joodse redactie in hun hersenen te pompen? Hoe denkt u daar over?

Antwoord

Beste vragensteller/-ster,

Ik kende heel Xandernieuws niet, dus ik heb even onderzoek gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de site weinig wijzer wordt. Wel trof ik twee hele vreemde plaatjes aan die net waren gepost of zo...

Eigenlijk kan ik mijn verdere reactie en antwoord kort houden, want ik kan mij slecht een mening vormen over xandernieuws.nl, omdat ik het allemaal erg vaag vind en niet helder voor mijzelf kan krijgen wat precies de doelstelling van deze site is.

Wat je vraag betreft, wij moeten ons houden aan wat de hele Schrift zegt, dus het Oude Testament en het Nieuwe Testament lezen. Als de reacties Joods georiënteerd zijn, dan moet altijd de vraag worden gesteld of het ook in overstemming is met de Bijbel. Dus het is goed mogelijk -maar daar wil ik geen uitspraak over doen- dat er het gevaar is misleid te worden.

Samengevat, een heldere mening kan ik eigenlijk niet geven, maar eerlijk gezegd zie ik voor mijzelf geen toegevoegde waarde naast de Bijbel om deze site te lezen of op het forum te discussiëren. Verder kan ik er weinig over zeggen, het wordt mij allemaal niet zo duidelijk.

Hartelijke groet,
M. W. Muilwijk

Lees ook: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14643/xandernieuws

2 reacties
Daniel
Beste vragensteller/-ster,

Iedereen preekt toch voor eigen parochie en over hersenspoelen....breek me de bek niet open.
God heeft ons het verstand gegeven zodat we kunnen nadenken en zelf kunnen oordelen.
Wat weten we over de Joden en de bijbel.....heel veel

In Handelingen 2 probeerde Petrus eenvoudig de Joden te overtuigen, dat Degene, Die zij gekruisigd hadden, de door God gezonden Messias was. Petrus bracht deze boodschap, zodat de Joden hun zonden zouden kunnen belijden en hun Messias dan alsnog konden ontvangen. Hij begon met het citeren van de profeet Joël (Hand. 2 : 16). En wat Petrus aanhaalde heeft dan betrekking op de dag des Heeren en de komende Grote Verdrukking (vers 20). Vervolgens zei Petrus: “dat een ieder, die de Naam des Heeren zal aanroepen, zalig zal worden.” Het komen van de Heilige Geest en de gebeurtenissen die net hiervoor hebben plaatsgevonden (Hand. 2 : 1 – 13) zijn echter niet de vervulling van de verzen 17 – 21. Deze laatste passage is een verwijzing naar de gebeurtenissen die onmiddellijk aan Christus wederkomst zullen voorafgaan. Gedurende zijn toespraak sprak Petrus niet over persoonlijke redding, wedergeboorte, rechtvaardigmaking, heiligmaking, etc., omdat deze waarheden op dat moment nog steeds grotendeels onbekend waren. De redding van Hand. 2 : 21 in de context, is een redding van het Joodse volk van de negatieve effecten van de “dag des Heeren”.

Laten we refoweb in ere houden, iedereen kan zeggen wat hij wil (als het maar op een nette wijze gebeurt).
Yukon
Dit is nu typisch zo’n "christelijke" sensatie site. Als je op deze site rondneust dan zal je zien dat de hele schrijfstijl van Xander gebaseerd is op angst.
Het vlees van de mensen sluit naadloos aan bij de schrijfstijl van deze site. Het is de Telegraaf voor christenen.
Ondanks zijn goede bedoelingen is deze site slechts een verkondiger geworden van het koninkrijk van satan en niet van het koninkrijk van God.
Als je een artikel op zijn site leest, is het resultaat in je hoofd bijna altijd angst, bang voor het erge wat komen gaat!
Deze man lijkt helemaal gefocust op het Bijbelboek Openbaringen en andere eindtijd profetieën. Maar in plaats dat hij het boek Openbaringen een troostboek voor de Kerk laat zijn, jaagt hij lezers met zijn artikelen slechts angst aan.
Erger nog: soms worden in zijn artikelen uitspraken van waarzeggers of voorspellingen uit één of ander illuminatie kaartspel gebruikt ter onderbouwing van zijn verhaal. (brrrrr)

Natuurlijk is het prima om aandacht te geven aan de dreigementen van Ahmadinejad.
Het zal inderdaad goed kunnen dat deze dictator uit Iran een grote rol zal gaan spelen in de eind(s)t(r)ijd. Maar als we met de bijbel op schoot in de toekomst proberen te kijken dan kunnen we alleen maar zeggen dat Ahmadinejad slechts nietig en onmachtig is en de HEERE onze God eeuwig en almachtig is!!! Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn!!!!!!

Gods kinderen hoeven niet te vrezen voor wat komen gaat in deze wereld, maar zien uit naar de komst van onze Heere Jezus Christus.