Erge last

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik heb altijd heel erg last van puisten op mijn penis. Als ik er in knijp komt er veel pus uit. Kan dat kwaad al die puisten op mijn penis?

Antwoord

Beste vragensteller,

Zijn het zeker puisten (acne)? Folliculitis (ontsteking van de haarzakjes) lijkt mij in dat gebied waarschijnlijker. Deze ontsteking geeft witgelige puskopjes.

Puisten op de penis kunnen geen kwaad. Uitknijpen is over het algemeen niet aan te raden bij puisten. Dat leidt vaak tot ontsteking en verlittekening.

Voor meer informatie en eventuele behandeling kun je bij deze site naar de genoemde huidaandoeningen kijken.

Vriendelijke groet,
A. Meijer