Leer Gereformeerde Gemeente

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Wat is de leer en prediking, zoals je dat naar buitenstaanders zou verwoorden, in de Gereformeerde Gemeente?

Antwoord

Zie Wikipedia en gebruik het zoekprogramma in onze vragenrubriek.

4 reacties
benefietdiner
De leer van de Gereformeerde Gemeente is dat God kiest boven de mens, de leer van de ‘predestinatie’. http://nl.wikipedia.org/wiki/Predestinatie
MUS
Lijkt me niet specifiek GG... Trouwens... is de leer niet gewoon de Bijbel...
Als je dit naar een buitenstaander wil verwoorden begin je toch niet over infra - of supralapsarisme e.d. ...
janvanverweg
als buitenstaander die de gergem alleen van refoweb kent, meen ik te kunnen stellen dat er in de gergem meerdere elkaar uitsluitende leren geleerd en gepredikt worden. veelal worden dan termen als links en rechts gebruikt. waarom de facties toch binnen de gergem blijven en geen samenwerking aangaan met gelijkdenkende facties binnen andere kerkverbanden blijft me een raadsel maar zal te maken hebben met 'trouw blijven aan de denominatie waar je binnen geboren bent'.
vlokje
Precies janvanverweg: Een buitenstaander ziet het vaak helderder dan een insider.
Dé leer van de GerGem bestaat niet.
Trouwens dat zal voor elke kerk gelden.