Getuigen tegen kind

Ds. H. Paul / 22 reacties

Vraag

Wat moet je je tegen je kind van zes zeggen als ze vraagt of je een nieuw hart hebt? Mijn dochterje van zes vroeg het pas. Ik ben een vader van 37 en durf niet te zeggen dat ik een nieuw hart heb. Ben kerkelijk meelevend en serieuzer dan de gemiddelde kerkganger. Maar dat is niet genoeg. Je moet wederomgeboren worden. Die hartsvernieuwing moet plaats vinden. Ik denk eerder dat ik onbekeerd ben. Maar om zomaar plompverloren te zeggen dat je onbekeerd bent tegen je kind...

Antwoord

Beste vraagsteller,

Plompverloren iets zeggen is, juist als het zulke tere zaken betreft, altijd onjuist. Maar het kan ook anders.

Op zo'n vraag kunt u antwoorden dat u het nog niet durft te zeggen, maar dat u er dagelijks mee bezig bent en er ook om bidt. Dat de Heere ook beloofd heeft dat die Hem in waarheid zoeken, door Hem op Zijn tijd verhoord zullen worden. Er verder op wijzen dat die Hem vroeg zoeken, door Hem gevonden zullen worden. Geef uw kind goede gedachten mee van de Heere.  Hij is de God van Zijn Woord.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

22 reacties
Gerard
Hoofdzakelijk om Karlo te helpen
karlo
Dank voor jullie voor mij toch waardevolle reacties. Gods zegen.