Getuigen van God

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik ben God erg dankbaar voor wat Hij in mijn leven heeft gedaan. Graag zou ik daarover willen getuigen naar de mensen om me heen, maar ik vind het zo moeilijk. Ik weet de juiste woorden niet te vinden, ik weet niet waar ik beginnen moet. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? (Binnengekomen via de stichting Jij daar!)

Antwoord

4 reacties
wk156
Ik had deze vraag kunnen stellen, maar dan had ik niet veel aan de antwoorden gehad. In de eerste twee antwoorden gaat het over getuigen naar onkerkelijke mensen, maar in de vraag is niet duidelijk of het om onkerkelijke mensen gaat. En de relatie tussen het laatste antwoord en de vraag snap ik helemaal niet.
jsml
"en gij zult Mijn getuigen zijn,..." (Hand 1:8) was in de eerste plaats gericht aan de apostelen die als (oog)getuigen de wereld in werden gestuurd, maar het betreft denk ik ook de hedendaagse christenen. Niet in de eerste plaats als opdracht, maar gewoon dat de Heere Jezus ons zal gebruiken als Zijn getuigen wanneer Hij wil. 'geduld' kan hierbij het sleutelwoord zijn...
Sun87
In Mattheus 5:13 staat: 'U bent het zout van de aarde'. Er staat niet: 'Wees het zout van de aarde'. Dus je hoeft niet zelf je best gaan doen. Wanneer je Hem hebt leren kennen zullen mensen dit wel merken. Heb geduld en verwacht het van Hem, en niet van jezelf.
Omega
Nog een paar mooie urls:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15961/getuigen-met-levenswandel

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/19217/serieuzer-met-het-geloof-bezig/