Onzekere vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Sinds een maand heb ik verkering met een jongen. Vanaf het begin ben ik niet echt verliefd op hem geweest, maar hij heeft wel alles wat ik in een jongen zou willen, zowel innerlijk als uiterlijk. Ik vind het fijn om bij hem te zijn en we passen goed bij elkaar voor mijn idee en ik wil er echt voor gaan om samen gelukkig te worden. Wat mij denk ik tegenhoudt om verliefd te worden is dat hij soms onzeker overkomt. Dit lijkt de laatste tijd alleen maar meer zo te zijn, maar dit komt misschien ook wel omdat ik er teveel op let. Er niet op letten heb ik geprobeerd, dit lukt niet. Wat kan ik eraan doen dat hij minder onzeker overkomt? Ik durf het niet tegen hem te zeggen. Ik ben bang dat het dan nog erger wordt. Ik vind dit zo lastig want ik wil wel graag een zelfverzekerde vriend! Hoe denkt u hierover?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een onzekere vriend... waarin is hij onzeker? Waarmee? Wanneer? Dat zijn vragen die je jezelf moet stellen om helder te krijgen waarin jij hem zou kunnen steunen en bevestigen, waardoor hij mogelijk wat zelfverzekerder wordt. Hoe je dat doet? Complimenten geven is een goede oefening in bevestigen! Hem laten weten dat je hem waardeert. Daarbij hoef je nog niets te zeggen, maar laat je mérken wat je positief vindt.

Let ook op jezelf: geef jij hem reden om zich onzeker te voelen door bijvoorbeeld jouw houding of jouw spreken? Alles kan, nietwaar.

Als laatste tip kun je natuurlijk -als je hem wat beter hebt leren kennen- met hem praten over jouw ideeën en gevoelens.

Ik wens je alle goeds toe,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

onzekerheidverlegen
4 reacties
blijblij
en waarom heeft iemand verkering als je niet verliefd bent? Of ligt dat aan mij?
Als ik een relatie heb met iemand die niet op mij verliefd is zou ik ook onzeker worden.
vlokje
Volgens mij is dat de kern blijblij!
Natuurlijk voelt hij of je wel echt of niet verliefd was/bent. Maar als hij dat ook niet is, is het geen probleem natuurlijk. Als je allebei tevreden bent zonder kriebels kun je daarvoor kiezen.
Maar wees recht door zee, en praat er eerlijk over. Wil hij dit, wil jij dit?
Je kunt ook een time-out nemen. Hoe sterk mis je elkaar, of voelt het als een opluchting.
Vaak beginnen relaties met verliefdheid. Als je het moet 'maken' mis je een stuk spontaniteit.
Het verbaasd me dat je verkering hebt, in afwachting van verliefdheid.
Ooit ging ik uit met een jongen die aan het eind van onze eerste korte ontmoeting al vroeg of ik verkering wilde. Verliefd waren we allebei totaal niet. Maar hij wilde graag vast zekerheid.... Ik vind dit de omgekeerde volgorde.
Als je geen vonk voelt en geen yes gevoel, wat maakt hém dan zo speciaal.
Wil je dan alleen iemand of wil je hém?
bootje
Helemaal met bovenstaande reacties eens.
bootje
Meestal ontstaat juist een relatie door aantrekkingskracht / verliefdheid. Er zijn zat mannen die aan mijn "wensen" voldoen, maar moet er niet aan denken om daar m'n leven mee te delen.