Noachied

Ds. N.P.J. Kleiberg / Geen reacties

Vraag

Onze dominee had het onlangs over een Noachied. Kunt u mij misschien vertellen wat dat is?

Antwoord

Persoonlijk ken ik de uitdrukking niet. Daarom zou de eigen dominee het beste antwoord er op kunnen geven.

Mogelijk zou het kunnen betekenen, dat een Noachied iemand is die net als Noach geborgen is in de ark en dan in dit geval de geestelijke ark, namelijk de Heere Jezus Christus.

Zo spreekt men dan ook wel over een Sioniet, iemand die mag weten tot Sion te behoren.

Ds. N. P. J. Kleiberg

Lees meer artikelen over:

Noach