PDS

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

De huisarts heeft enige tijd geleden gezegd dat ik PDS heb. Nu heb ik echter de laatste tijd een beetje last van wat platte ontlasting (beetje ovaal, niet rond). Op internet wordt er gezegd dat je darmkanker zou kunnen hebben in zo'n geval. Is dit zo, of kan dit ook komen door PDS? Ik ben een beetje bang. Er zit geen bloed bij de ontlasting en voel me verder goed.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Excuses dat je lang op het antwoord hebt moeten wachten, het is vakantietijd...

Jouw vraag is kort en bondig te beantwoorden. De omschreven 'klachten' zijn zeker niet typisch voor darmkanker. Als je hierover informatie op internet wilt opzoeken, kies dan bijvoorbeeld voor deze site.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

kankerontlastingPDS
1 reactie
drj
Als je beneden de vijftig bent, is de kans op darmkanker echt heel laag, vooral als het niet in de familie zit.
Lees de site maar door die je werd aangeraden. Als je je dan nog zorgen maakt, bespreek het dan eerlijk met je huisarts, dan kan hij of zij je vast uitleggen waarom hij aan PDS denkt in plaats van aan kanker.