Chemische geneesmiddelen

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Mag je als christen ook chemische geneesmiddelen gebruiken?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

5 reacties
mortlach
In principe is alles chemisch. Water is een chemische stof, namelijk H2O. Maar dat bedoelt de vraagsteller vast niet. Waarschijnlijk is het eerder medicijnen uit de geneesmiddelenindustrie. En dan waarschijnlijk in tegenstelling tot medicijnen die 'natuurlijk' zijn. (maar die ook gewoon uit een fabriek komen, uiteraard).

Waarom zou je als christen dat soort medicijnen niet mogen nemen? Het enige wat de industrie doet is de werkzame stof die op natuurlijke wijze voorkomt concentreren en makkelijker in te nemen maken.
sydneylover
Ik verbaas me telkens weer over de 'mag een christen...' vragen.

Een christen moet maar 2 dingen:

- God liefhebben boven alles
- De naaste als zichzelf

En binnen die 2 geboden mag een christen.... ALLES!

Dan doet een christen niet meer alles, en dan heeft de 1 andere normen en grenzen dan de ander (zie Romeinen 14).
mortlach
Om eerlijk te zijn verbaas ik me daar zelf soms ook een beetje over. Christenen hullen zich in een woud van regeltjes, mag dit wel? mag dat wel?
katlheen
Ik denk dat je je kunt afvragen in hoeverre je christen bent als je vooral op zoek bent naar regeltjes. Als je vooral heel veel "wat wel en wat niet" nodig hebt, schort er denk ik wat aan je christen zijn. (en zeker als je dan ook nog een ander meent te moeten aanspreken).
MUS
Inderdaad ...weer zo'n 'regeltjeszoeker'...