Kramp in kuit

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

De laatste maanden heb ik heel veel last van kramp in mijn kuit en/of voet. Vooral op bed of als ik even op de grond ga zitten en dan mijn been verleg. Wat kan ik hieraan doen? (ik ben niet zwanger).

Antwoord

De eerste vraag is wat de oorzaak is, de volgende wat je er aan moet doen. Vanaf deze plaats heb ik er geen helder antwoord op. Wanneer de klachten blijven lijkt een bezoek aan de huisarts zinvol.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

kramp
3 reacties
QuadCoreInside
Ja, dat was weer te verwachten. Tjongejonge, ik begrijp echt niet dat men zulke vragen hier stelt. Maar goed, dat is al vaker gezegd.
hoihoi5
Ik heb een sterk vermoeden te weten wat de oorzaak is. Waarschijnlijk heb je een magnesium tekort en zou suplentie doorvoor veel helpen. Stap dus even naar de drogist ervoor en laat weten of het heeft geholpen
Autumn
Als je je been strekt en je voet naar voren doet (zodat de beenspier uitgestrekt wordt) dan gaat de kramp er meestal snel uit. Ik heb er ook weleens last van, maar op deze manier is de kramp zo weg. Soms helpt het ook als iemand anders het bij je doet. En inderdaad kan een magnesiumsupplement ook helpen, of extra calcium.