Nederlandstalige muziek

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Mag je naar Nederlandstalige muziek luisteren waar geen verkeerde woorden in voor komen? Ik bedoel dus vooral de bekende ‘piratenmuziek’?

Antwoord

Voor de doorsnee lezer allereerst iets over ‘piratenmuziek’. Dergelijke muziek is en was veelal bij radiopiraten te horen, vandaar de veel gebruikte naam "piratenmuziek". Binnen de piratenmuziek zijn er ook weer diverse soorten, zoals levensliederen, luisterliedjes, feestmuziek, enz. Het is hele populaire muziek van artiesten als: Jannes, Jan Smit, André Hazes, Frans Bauer. Maar ook Elvis Presley en Elly & Rikkert Zuiderveld horen erbij. Waarom noem ik deze twee, omdat Presley zijn ziel verkocht aan satan en Elly en Rikkert christen zijn. Een eeuwigheid van verschil dus...

Kijk ook eens goed naar het leven van artiesten, is het een leven volgens/naar het woord van God? Hazes, één uit de top 5, dronk misschien nog wel meer als dat hij zong. Om ook de ‘per ongeluk’ geplaatste seksueel getinte uitspattingen niet te vergeten die vele artiesten in hun lyrics hebben staan.

De samenleving is (o.a.) juist door deze muziek met Presley als een van de grondleggers veranderd. Meer/alles mag. Veel drinken, je lichaam aan anderen aanbieden om seks te hebben voor b.v. één nacht, te fixeren op lichaamsdelen, etc. etc. En het draait uit eindelijk om de eigen ik en bevrediging ervan.

Gods woord zegt dat we: 1. God lief moeten hebben boven alles. 2. De naaste als onszelf. Dus dat is elkaar ook respecteren en waarderen. Dat is dus in de eerste plaats doen wat God wil dat wij doen. Nou en daar staat de hele bijbel vol van! Als laatste wil ik je zeggen, wat je ook voor muziek luistert, God luistert mee!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom jr.

Lees meer artikelen over:

muziekmuziekstijlpopmuziek