Eerlijk tegen werkgever

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik ken iemand die op zijn werk regelmatig een uur te veel opschreef dan waar hij recht op had. Die persoon heeft daar nu last van en zegt dat hij zijn zonden heeft beleden voor God en dat dat nu goed is. Het teveel ontvangen geld wil hij terugbetalen door nu een jaar lang elke week een uur minder op te schrijven, zodat het geld dik is terugbetaald. Mijn vraag is: kan dat op deze manier en is de zonde dan klaar of moet je hiermee naar je werkgever en het eerlijk vertellen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
Spatie
Vraagsteller als jijzelf degene bent die regelmatig een uur te veel opschreef, kan ik deze vraag begrijpen. Ben jij het niet, dan begrijp ik helemaal niets van je vraag.

Ik ken iemand die bij de buren naar binnen keek. Ik ken iemand die zijn hond uitliet bij een ander in de tuin. Ik ken iemand die stiekem vieze films keek. Ik ken iemand die... Leer eerst jezelf eens kennen.
djmexx
@ spatie

Denk eerder dat er gewoon intresse is in hoe te handelen dan dat er daadwerkelijk naar een ander gekeken wordt.

Denk dat het per situatie verschilt hoe je moet handelen met dit soort zaken.
De reden waarom iemand zoiets doet verschilt heel erg, als iemand vind dat hij het eventueel wel moet vertellen dan is dat zeker goed om te doen.
Soms moet je het misschien laten rusten en het in het vervolg niet meer doen, of afentoe minder uren schrijven en het zo weer recht trekken,

Als je ziet dat je iets fout hebt gedaan en het erna weer op een bepaalde manier probeerd goed te maken is het naar mijn mening gewoon in orde.

Maar dat zal erg verschillen per persoon, doe waarvan je weet dat het goed is om te doen,

Zelf doe ik dat vaak niet, maar dat ik dat door genade zou mogen leren.