In satan geloven

Ds. J. van Rossem / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het satanisme: is het fout om in satan te geloven? Ik bedoel, ik lees weleens dat satanisten worden afgeschreven als geweldplegers, mensen die willen moorden, enz. Ik weet dat het satanisme inhoudt dat men gelooft in het vleselijke. Dat is toch niet verkeerd? Want ik geloof hierin.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het geloven in satan is als het innemen van vergif. Daar heb je je ziel toch niet voor over? Bovendien help je zo de satan in het zadel, en geef je hem zijn verwoestende macht. Geloven in de satan is niets meer en niet minder als het omhelzen van een moordenaar. Satan is de mensenmoorder van den beginne. Wil je een arts hebben die heel duidelijk zegt dat hij liever begrafenisondernemer was geworden?

Geloven in het vleselijke is hetzelfde als geloven in je eigen verlorenheid. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven. Vraag dringend aan de Heere om bekeerd te worden van deze dwaling. Op deze wijze kunnen en zullen we verloren gaan in de buitense duisternis. Denk niet dat de satan ons daar zal dankbaar zijn omdat we in hem geloofd hebben. Hij lacht ons alleen maar dan smakelijk uit om het feit dat we zo dom waren om in hem te geloven.

Alleen wie in de Zoon, de Heere Jezus mag geloven heeft het eeuwige Leven Bid om bekering!

Ds. J. van Rossem

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Ds. van Rossem is op 7 maart 2013 overleden.

Tags in dit artikel:

duiveloccult