In satan geloven

Ds. J. van Rossem | Geen reacties | 01-10-2001| 00:00

Vraag

Ik heb een vraag over het satanisme: is het fout om in satan te geloven? Ik bedoel, ik lees weleens dat satanisten worden afgeschreven als geweldplegers, mensen die willen moorden, enz. Ik weet dat het satanisme inhoudt dat men gelooft in het vleselijke. Dat is toch niet verkeerd? Want ik geloof hierin.


Antwoord

Het geloven in satan is als het innemen van vergif. Daar heb je je ziel toch niet voor over? Bovendien help je zo de satan in het zadel, en geef je hem zijn verwoestende macht. Geloven in de satan is niets meer en niet minder als het omhelzen van een moordenaar. Satan is de mensenmoorder van den beginne. Wil je een arts hebben die heel duidelijk zegt dat hij liever begrafenisondernemer was geworden?

Geloven in het vleselijke is hetzelfde als geloven in je eigen verlorenheid. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven. Vraag dringend aan de Heere om bekeerd te worden van deze dwaling. Op deze wijze kunnen en zullen we verloren gaan in de buitense duisternis. Denk niet dat de satan ons daar zal dankbaar zijn omdat we in hem geloofd hebben. Hij lacht ons alleen maar dan smakelijk uit om het feit dat we zo dom waren om in hem te geloven.

Alleen wie in de Zoon, de Heere Jezus mag geloven heeft het eeuwige Leven Bid om bekering!

Ds. J. van Rossem

Lees meer artikelen over:

duiveloccult

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. J. van Rossem

  • Geboortedatum:
    04-03-1945
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
121 artikelen

Bijzonderheden:

Ds. van Rossem is op 7 maart 2013 overleden.


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

IVF- behandeling

Uit het antwoord van Ds. Pronk, over de vraag of ivf censurabel is binnen de Ger. Gem. in Ned., blijkt uit de volgende zin: “Bij embryo’ s die overblijven is er een mogelijkheid tot in vriezen. En bij...
1 reactie
01-10-2009

Analogie van Hooglied

Geachte dominee C. Harinck. Ik las uw mooie antwoord op een vraag over Ruth. In dit antwoord las ik de volgende zin: “Een beroep op de typologie en de analogie is hier tevergeefs want nergens in de Bi...
3 reacties
01-10-2013

Wij zijn vijftien jaar getrouwd en hebben vijf kinderen. Mijn man is verliefd op een andere vrouw. Dat heb ik een week geleden ontdekt (...)

Wij zijn vijftien jaar getrouwd en hebben vijf kinderen. Mijn man is verliefd op een andere vrouw. Dat heb ik een week geleden ontdekt. Heb hem er mee geconfronteerd. Hij wil verder met ons vanwege me...
Geen reacties
01-10-2008
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag